x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Masinile romanilor

0
19 Sep 2005 - 00:00

Tot romanul si-a dorit masina mica si acum chiar o are. Zeul Automobil, devenit fenomen social, este subiectul Editiei de colectie.

LA VOLAN, ROMANUL E DOMN SI MIELUSEL


Civilizatia la volan aproape a disparut, iar la orice intersectie soferii se injura, claxoneaza, gesticuleaza si ajung chiar sa se ia la bataie. Dar 32% dintre romani declara ca nu injura la volan, iar 63% spun ca nu fac semne obscene de dupa portiera. Bucurestenii zic ca soferii cei mai prosti sunt in Prahova, oltenii zic ca in Olt, iar dobrogenii unde altundeva sa zica decat ca in Constanta.

FEMEILE INTERESATE DE CAII-PUTERE


Calitatea, confortul si piesele ieftine. Asta apreciaza romanii la masinile lor. Reprezentantele sexului frumos sunt mai interesate de puterea motorului unei masini decat barbatii. Astfel, 16% dintre acestea, atunci cand aleg o masina, in afara de pret conteaza capacitatea motorului, in timp ce doar 14% dintre barbati sunt interesati de cat de puternica e masina. Tot pentru femei conteaza mai mult forma exterioara. In afara de pret, atunci cand isi aleg un autoturism, pentru 51% dintre romani conteaza consumul de combustibil.

PRIETENI VECHI SI ADEVARATI


Broscuta si Trabantul sunt doua masini la care unii romani nu ar renunta pentru nimic in lume. Pentru ei, masinile sunt prieteni adevarati, produse cu decenii in urma nu pentru consum, ci pentru o viata. Mecanicul auto da verdictul: romanii, pretentiosi, vor masini ieftine si bune, vor sa le repare pe gratis, iar unii le iubesc mai mult decat pe neveste.

ACEASTA NECESARA TRASURA FARA CAI


Inca de la inceputurile ei, aceasta trasura fara cai numita automobil i-a fascinat pe romani. Pilotul Petru Cristea a fost primul roman care a castigat Raliul de la Monte Carlo editia 1936 pe un Ford V8. In 1904, Romania era a sasea tara europeana care organiza o cursa de automobile. M.S. Regele Mihai I, un pasionat de automobilism veritabil, avea in 1940 un Jaguar albastru, comanda speciala. Iar Mihai Leu face parte din generatia actuala de pasionati ai cailor-putere si este unul dintre idolii soferilor romani.
Citeşte mai multe despre:   diverse

Serviciul de email marketing furnizat de