Altea Freetrack a fost lansat recent în România, iar fanii Seat şi-au dat seama încă de la început că au de-a face cu o maşină multifuncţională.
Altea Freetrack a fost lansat recent în România, iar fanii Seat şi-au dat seama încă de la început că au de-a face cu o maşină multifuncţională. Garda la sol şi tracţiunea integrală o recomandă ca un crossover; spaţiile mari la interior şi gadgeturile fac deliciul unei maşini de familie; silueta zveltă şi motorizările puternice o impun ca o maşină de oraş jucăuşă care te îmbie să-ţi croşetezi partenerii de trafic la plecarea de la semafor.
Desigur sunt şi cârcotaşi care ar spune că în ultima vreme siluetele modelelor Seat – Leon, Altea chiar Toledo – seamănă între ele cam ca piesele băieţilor de la Modern Talking. Lucru pe care nu putem să îl negăm. Contraargumentăm însă cu milioanele de albume vândute de cei doi băieţi. Sunt, de asemenea, alţi cârcotaşi care au de obiectat cu privire la designul consolei centrale. Şi aici un punct în minus. Unul în plus, însă, pentru logica şi ergonomia aşezării butoanelor.
Excelenţă. Dacă încerci varianta de 170 CP pe motorină nu poţi să nu fii vrăjit de manevrabilitatea vehiculului, de stabilitatea sa. Este o maşină bine legată: strâns în centura de siguranţă poţi îndrăzni viraje riscante, sprinturi care te proptesc în scaunele sport, extrem de elegante sau derapări spectaculoase – evident după decuplarea ESP-ului.
Dacă însă eşti familist, nu o să ai problema tipului din reclama de la Skoda, acela care probează maşina făcând ca o maimuţă pe canapeaua din spate: un LCD de 7” care coboară din tavan (dotare standard la două dintre cele trei variante Altea Freetrack) îţi vor ţine copii ocupaţi cât este drumul de lung...