x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul BMW 330d xDrive : Dinamită curată!

BMW 330d xDrive : Dinamită curată!

de Dragos Stoica    |    12 Iul 2009   •   00:00
BMW 330d xDrive : Dinamită curată!

Cu o întreagă herghelie sub capotă şi ideală ­pentru iubitorii de viteză, BMW 330d xDrive poate oferi senzaţii tari, fiind o adevărată realizare ­tehnologică.



Atinge suta de kilometri în mai puţin de şase secunde, are un motor de trei litri care dezvoltă 245 de cai-putere şi oferă un impresio­nant cuplu de 520 Nm, disponibil între 1.750 şi 3.000 rpm. Pentru că toate acestea trebuiau să aibă un nume, li s-a spus BMW 330d xDrive, adică sen­zaţii tari în formă pură.

BOLID
Încă de afară, maşina te avertizează. Agresivă ca orice BMW, pare o fiară sălbatică ce adulmecă în faţa prăzii. Odată instalat la volan, însă, te acaparează total, oferind tot ce poate să scoată mai bun o maşină de serie. Acceleraţie tare, reprize egale ale celor şase viteze, plus ţinută de drum impecabilă, graţie tracţiunii integrale, direcţiei la superlativ şi unor suspensii perfect adaptate caracterului maşinii.

Inevitabil, 330d xDrive te face să conduci sportiv, mai ales dacă te afli pe un drum mai virajat, dar trebuie precauţie, deoarece un propulsor cu capacitate atât de mare nu-ţi oferă o frână de motor eficientă decât în treapta a doua. În plus, sistemele inteligente menite să suplinească eventualele erori ale şoferului ajută doar până la maximum 90 km/h, după aceea legile fizicii demonstrându-şi din plin valabi­litatea.

BMW-ul 330d xDrive devine şi mai spectaculos în regim de şosea, ca să nu spunem autostradă. Pe scurt, nu-i poate sta nimic în cale. Depăşirile se execută fluierând, aproape că nu distingi rapiditatea cu care schimbi benzile, iar o croazieră rutieră pe drumuri lungi prezintă un iminent pericol de rămânere fără permis din cauza amenzilor de radar.

Există totuşi şi o bilă ceva mai cenuşie: schimbătorul de viteze, care are cursa destul de mare pentru o asemenea maşină, plus că se mişcă foarte greu, realmente fiind nevoie să-ţi încordezi bicepşii puţin în el la schimbarea treptelor. Ar mai fi şi absenţa spaţiilor de depozitare pentru şofer şi pasagerul din dreapta. Nu veţi avea unde să vă puneţi cafeaua sau sucul, dar bordul inspirat de cockpitul unui avion, cu toate instrumentele orientate către cel de la volan, merită acest sacrificiu.

Performanţa maşinii este amplificată şi de consumul uluitor. Concret, chiar în condiţii de condus sportiv, acesta s-a ridicat undeva în jurul valorii de 7 litri/100 km, pentru ca în oraş să nu sară de 10 litri, cu toate demarajele în forţă şi repetatele opriri în traficul bucureştean. Exponent de marcă pentru gama premium, are un preţ ca atare.

În standard, BMW 330d xDrive costă 45.300 (TVA inclus), dar modelul testat sărea de 50.000 de euro, având dotări de genul asistenţă la parcare, sistem audio BMW Professional, faruri cu xenon sau scaune încălzite.

5037-96724-282.jpg

BMW 330d xDrive
Capacitate: 2.993 cmc
Cilindri: 6
Putere: 245 CP
Cuplu maxim: 520 Nm/1.750 - 3.000 rpm
Transmisie: manuală, în şase trepte
Greutate: 1.710 kg
Acceleraţie 0-100 km: 5,9 secunde
Viteză maximă: 247 km/h
Consum mixt: 7,7 litri/ 100 km
Pneuri: 225/45/R17

×
Subiecte în articol: auto