x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul BMW Seria 5, rafinament în regim de forţă

BMW Seria 5, rafinament în regim de forţă

de Dragos Stoica    |    07 Noi 2010   •   00:00
BMW Seria 5, rafinament în regim de forţă

Atunci când te gândeşti la BMW, prima imagine care îţi apare în minte, chiar şi nedefinită total, este cea a unui "cincear". Lucru normal, câtă vreme Seria 5 este, dacă vreţi, coloana vertebrală a constructorului bavarez. Noua generaţie este tot un sedan puternic, ce impresionează atât prin rafinament, cât şi prin muşchii pe care nu se sfieşte să-i încordeze la maximum dacă îi cereţi asta. Şi, neapărat trebuie spus, seamănă teribil cu mai exclusivista Serie 7.

Modelul testat a fost dotat cu un motor diesel cu şase cilindri în linie, care oferă 245 CP şi un cuplu absolut impresionant de 540 Nm, disponibil încă de la 1.750 de rotaţii. Mai pe româneşte, asta înseamnă un comportament supersportiv, chiar şi în condiţiile în care greutatea maşinii se ridică la 1,8 tone. De fapt, să spui că la BMW ai parte de răspuns instantaneu şi corespunzător din partea acceleraţiei devine desuet, deoarece aceste atribute par să fi intrat definitiv în ADN-ul mărcii germane. La noua Serie 5, asta se datorează şi transmisiei automate cu opt rapoarte, perfect etajate, care poate lucra în patru moduri diferite, în funcţie de solicitările şoferului: Normal, Confort, Sport şi Sport+.

Fiecare dintre aceste moduri presupune un răspuns adecvat din partea cutiei: poate să supună motorul la turaţii bruşte şi violente dacă aveţi chef de senzaţii tari pe drumuri virajate, dar poate să urce şi perfect constant şi confortabil în regim de autostradă. Pe scurt, este o maşină completă, care se poate adapta perfect unor stiluri total opuse de exploatare, lucru care se vede şi din performanţele pe care le propune. Pentru o acceleraţie de la 0 la 100 km, noul 530d are nevoie doar de 6,3 secunde, în timp ce viteza maximă se ridică la 250 km/h. Iar aceste valori vin împreună cu principala calitate a maşinii: ţinuta de drum fără de reproş! Există o funcţie care poate schimba comportamentul suspensiilor, şasiului, motorului şi cutiei de viteze, în funcţie de stilul de condus al şoferului şi de traseu. Direcţia este pur şi simplu precisă ca bisturiul unui neurochirurg, iar noţiuni precum ruliu sau subvirare îţi stârnesc zâmbete superioare.

Chiar şi în condiţiile în care oferă performanţe excelente din punct de vedere dinamic, 530d nu consumă deloc mult. Prezentă de mai multă vreme pe toată gama BMW, tehnologia Efficient Dynamics îşi face şi aici simţită prezenţa, iar Seria 5 diesel înghite puţin peste 10 litri în trafic urban şi numai 7 l/100 km în extra. Ceea ce, fără să ne fie frică de cuvinte, este admirabil pentru un propulsor de 3.0 litri şi 245 CP! Interiorul este premium, cu o tapiţerie din piele, iar scaunele Confort au toate reglajele imaginabile, cu încălzire atât pe faţă, cât şi în spate. Există comenzi pe volan, farurile au sistem de spălare şi senzor de ploaie, conexiune Bluetooth şi comenzi vocale, în timp ce ecranul central color este de 7 inch, fiind folosit pentru sistemul audio, climatizare, parcare şi navigaţie. Normal, noul 530d nu e ieftin, costând 77.637 de euro (taxe incluse).

×
Subiecte în articol: auto