x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Dacia Sandero Stepway, crossover adevărat

Dacia Sandero Stepway, crossover adevărat

de Dragos Stoica    |    25 Ian 2013   •   21:24
Dacia Sandero Stepway, crossover adevărat

Noua versiune de top a hatchback-ului de clasă mică produs la Mioveni este cea mai arătoasă Dacie fabricată până în prezent. Ţinta vânzărilor rămâne Europa de Vest, mult mai aplecată pe acest segment

La patru ani de la prima sa înfăţişare, Sandero Stepway a primit în toamnă o nouă generaţie. De fapt, modelul de bază a ajuns la maturitate, în timp ce Stepway este vesiunea sa de top, deoarece vorbim despre nivelul maxim de echipare al lui Sandero, dar care vine cu propria personalitate la nivelul designului.

Trebuie spus din capul locului că lucrurile stau excelent din punct de vedere estetic. Dincolo de subiectivismul fiecăruia şi de prejudecăţi, adevărul este unul singur. Stepway este cel mai reuşit model care a ieşit vreodată pe poarta uzinei de la Mioveni. Dacă asta este greu de contestat, o discuţie se poate isca pe marginea influenţei care a stat la baza conceperii sale. Dacă tot vorbeam de subiectivism mai sus, personal am avut din primul moment senzaţia că maşina este mai apropiată de şcoala germană din domeniu decât de modelele Renault. Seamănă izbitor cu Volkswagen Polo, mai ales din spate, dar şi la nivelul grilei frontale. Ca să nu mai vorbim de faptul că nuanţa de culoare Bleu D'Azurite, altfel de mare efect, are un corespondent perfect identic pe gama mai multor modelele compacte de la Volkswagen.

Comparat cu Sandero clasic, Stepway are o parte frontală proprie. Bara din faţă este altfel desenată, iar cea din spate a primit ornamente negre. Proiectoarele de ceaţă sunt scoase în evidenţă , pasajele roţilor sunt lărgite şi echipate cu margini negre, în timp ce pragurile laterale sunt corect supradimensionate. Nu în ultimul rând, barele de pavilion longitudinale contribuie la reuşita designului.

La interior, maşina este prietenoasă. Faţă de Sandero clasic, Stepway este şi aici personalizat. Maşina vine din start cu sistemul multimedia tactil, ceea ce contează enorm şi materialele folosite la interior au fost sensibil îmbunătăţite, peste ceea ce ar presupune ideea unui low-cost. Există destul spaţiu în faţă pentru şofer şi pasager, iar în spate intră fără probleme două persoane de statură medie, chiar dacă cei din faţă au scaunele extinse aproape la maximum. Lucru probat, de altfel. Portbagajul are un volum de 320 de litri, ceea ce s-ar putea traduce prin suficient pentru plecarea într-o vacanţă, cu condiţia ca bagajele să fie alcătuite destul de riguros, fără prea multe derapaje la nivelul ţinutelor. 

Modelul testat a fost dotat cu motorul dCi de 1.5 litri şi un cuplu de 22 Nm. Cei 90 de cai-putere ai acestuia sunt adecvaţi caroseriei şi circulaţiei în mediu urban, iar maşina se strecoară uşor prin oraş. Scoasă afară, Sandero Stepway urcă lejer până la 100 de kilometri la oră, după care încetineşte puţin ritmul. Cu o transmisie manuală în cinci trepte, ultimul raport este unul lung, dar crossover-ul rulează fără probleme pe autostradă la o viteză de croazieră de 130 de kilometri pe oră. Viteza sa maximă din fişa tehnică este de 167 de kilometri pe oră, în timp ce acceleraţia 0-100 kilometri se realizează în 11,8 secunde. La nivelul consumului, producătorul avansează un consum de 4,6 litri la suta de kilometri, în timp ce valoarea din test a fost de 5,2 litri, folosind în oraş şi modul ECO, care aduce o reducere de 10% cu preţul unor rapoarte inferioare mai lungi decât în mod normal.

Ţinuta de drum este una destul de corectă. Ridicată faţă de modelul de bază, Stepway oferă o poziţie înălţată la volan, care se poate ajusta şi mai mult prin intermediul reglajului scaunului. Direcţia este ok, deşi putea fi mai tare, dar Dacia a preferat să nu renunţe la confort. Foarte important, insonorizarea motorului a cunoscut un real progres. Aproape că nu-ţi dai seama că ai de-a face cu un diesel până la 100 de kilometri pe oră, de abia după această valoare motorul devenind ceva mai vocal. Stepway rulează fără probleme pe orice fel de forestier uscat, fără să existe pericolul să atingă solul, iar suspensiile absorb bine denivelările. Din multe puncte de vedere, pare o maşină mai ofertantă decât un Duster cu tracţiune doar pe puntea faţă, mai ales că vine cu gadgeturile noi de la interior date de sistemul multimedia.

Fiind versiunea cea mai echipată din gama Sandero, Stepway aduce din standard  ESP şi patru airbaguri. În plus, există climatizare manuală, banchetă rabatabilă, computer de bord, geamuri electrice faţă, oglinzi electrice încălzite, cruise control cu limitator de viteză, sistem multimedia cu mufă USB şi AUX, Bluetooth, servodirecţie, închidere centralizată cu telecomandă şi mai ales sistemul de navigaţie MediaNav cu ecran tactil. Interesant pentru un low-cost de numai 12.200 de euro, nu-i aşa?

×
Subiecte în articol: dacia sandero stepway 2