x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Drive-test / Masina de vacanta pentru romanii fideli

Drive-test / Masina de vacanta pentru romanii fideli

de Dragos Stoica    |    12 Noi 2006   •   00:00

Mai mare decat va puteti imagina, MCV poate satisface cu usurinta pretentiile de spatiu ale unei familii numeroase. Fara sa propuna perfor-mante deosebite, ultima realizare in gama Logan este o masina buna si fiabila.

REVOLUTIONAR. Varianta Break a modelului Logan propune limite noi in ceea ce priveste spatiul de depozitare pentru o masina din clasa sa

Mai mare decat va puteti imagina, MCV poate satisface cu usurinta pretentiile de spatiu ale unei familii numeroase. Fara sa propuna performante deosebite, ultima realizare in gama Logan este o masina buna si fiabila.

Asteptata cu mult interes, varianta break a Loganului a fost prezentata oficial cu ocazia Salonului Auto de la Paris, moment in care parerile celor prezenti au fost impartite. Daca unii au considerat ca Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) nu este altceva decat o simbioza mai putin reusita intre varianta Sedan si Renault Kangoo, altii au apreciat ultima infatisare Logan, cele mai multe semne de admiratie culegandu-le spatiul realmente imens de la interior.
SPATIU. In versiunea de sapte locuri, adultii beneficiaza de spatiu si pe ultimul rand

MAI LENT. Varianta testata a fost Laureate 1.6, 16 V, al carei motor dezvolta 105 CP. Conform specialistilor, aceasta motorizare ar fi si cam cea mai nimerita pentru Logan MCV, in cazul celorlalte tipuri putandu-se vorbi fara gres de faptul ca masina se arata prea grea pentru capacitatile propulsoarelor de sub capota. Asa cum era de asteptat, si motorul de 16 V se comporta mai putin performant decat in varianta Logan Prestige, dar isi face treaba mai mult decat satisfacator. Astfel, daca Logan Berlina a atins cu acest motor peste 185 km/h, Logan MCV urca totusi ceva mai incet, si numai pana in jurul valorii de 170 km/h. Ceea ce trebuie remarcat si aici insa este consumul relativ bun, inclusiv in regim de condus urban. Per total, Logan MCV 1.6, 16 V are un consum mixt de aproximativ 7,5 litri la 100 km.

DESIGN. Cele mai importante noutati sunt legate de design. Noul spoiler fata este disponibil exclusiv pentru acest model, oglinzile sunt noi, la fel ca si stopurile spate si usile posterioare, care se deschid asimetric. Pentru a echilibra masele pe cele doua punti, constructorul a marit sensibil pasajele rotilor din fata si a modificat punctele de prindere ale motorului. De asemenea, ampatamentul mai mare cu 270 mm (2.900 mm acum) si pavilionul inaltat cu 102 mm contribuie la marirea uluitoare a spatiului pentru pasageri si bagaje in noul model.

STABILA. Cum masina este mai mare decat modelul de baza, suspensiile au fost regandite, masina oferind acum o stabilitate mult mai buna decat versiunea berlina. Desi cand te urci prima data la volanul masinii ai tendinta de a vira mult mai larg, din cauza ampatamentului, te obisnuiesti destul de repede cu dimensiunile mai mari ale masinii si constati ca este mai placuta la condus decat modelul de baza al lui Logan.

DATE TEHNICE
Dacia logan MCV 1.6, 16V
  • Cilindree: 1.598 cmc
  • Putere: 105 CP
  • Cuplu: 148 Nm / 3.750 rpm
  • Transmisie: manuala, 5 trepte
  • Nivel de poluare: Euro 4
  • Viteza maxima: 174 km/h
  • Lungime: 4.450 mm
  • Latime: 1.993 mm
  • Pret: 11.000 euro
  • Portbagaj - Incredibil de incapatoare

    Fara indoiala, cea mai importanta carateristica a lui Logan MCV este capacitatea absolut remarcabila de depozitare de la interior. Cum Logan Break este totusi o masina scoasa de marca Dacia, acest lucru nu putea sa nu tina cont de dorintele "ancestrale" ale romanilor care, atunci cand isi achizitioneaza automobilul traditional au in vedere sa poata cara eventual butoiul de varza murata sau sacii de cartofi. Constructorul de la Pitesti a rezolvat aceasta problema, urmand ca si cei mai virulenti critici sa fie multumiti. Cum varianta testata a avut cinci locuri, ne vom referi doar la ea. In mod obisnuit, Logan MCV are o capacitate de 700 de litri, dar aceasta se poate mari extrem de mult prin rabatarea scaunelor de pe spate, urmand sa se creeze un spatiu de depozitare de 2.350 litri! Bagajele pot fi introduse usor, datorita celor doua usi asimetrice din spate, care se pot deschide chiar si in unghi de 180 de grade. Apropo de portierele din spate, acestea obtureaza destul de sacaitor vederea prin intermediul oglinzii retrovizoare, ceva mai avantajati fiind soferii de talie inalta.

    Interior - Linie audio de firma

    Cum noutatile sunt legate in principal de designul masinii si de capacitatea sa de transport, dotarile de la interior se inscriu in liniile generale ale modelului clasic Logan. Cea mai semnificativa diferenta este inlocuirea vechiului sistem audio cu o linie "Blaupunkt", una dintre cele mai redutabile marci din domeniu. Sonorizarea este acum mult mai buna si are mai multa acuratete, iar CD-ul este compatibil si cu cele in format MP3. O alta schimbare la interior consta in adoptarea unei noi manete pentru schimbatorul de viteze. In rest, ceasurile de bord si celelalte utilitati sunt exact ca la modelul de baza, exceptie facand faptul ca pasagerii de pe cea de-a doua bancheta au acum la dispozitie si un spatiu de depozitare pentru ziare si reviste, care este amplasat pe planseul masinii.

    Strategie - Urmeaza pick-up, hatchback si 4x4

    In cadrul unei conferinte de presa in care a prezentat noua Dacia Logan MCV, constructorul de la Pitesti a reconfirmat faptul ca acest model va exista pe viitor in nu mai putin de sase variante. Cu toate ca nu le-a dezvaluit deocamdata, se pare ca cele care vor urma Berlinei si Breakului sunt furgonul, care urmeaza sa apara la inceputul lui 2007, o versiune pick-up si un crossover 4x4.

    SCUMP? In orice caz, aparitia ultimei versiuni mentionate mai sus este momentan incerta, mai ales ca presedintele Dacia Group, FranIois Fourmont, a declarat in urma cu o luna ca o versiune 4x4 a lui Logan nu este prevazuta in plan pentru urmatorul cincinal, din cauza costurilor de productie, care ar fi cu cel putin 2.000 de euro mai mari, lucru care acum ar intra in contradictie cu strategia gandita pentru Logan, ce a fost conceputa tocmai pentru a fi o masina robusta si ieftina.

    PROGNOZA. In ceea ce priveste Berlina, aceasta s-a vandut pana acum in circa 330.000 de exemplare, lucru care ii face pe producatori sa aiba mari asteptari si de la Logan MCV, sperandu-se intr-o cota de vanzari de 25% din totalul gamei. Targetul vanzarilor in Romania si in Bulgaria este de 80.000 de exemplare pana la finele lui 2007, dar constructorii sunt convinsi ca MCV va avea un succes mare si pe piete precum Franta, Germania, Belgia sau Olanda. In acest sens, Dacia va introduce, optional, si airbagurile laterale, pentru care nu s-a stabilit inca un pret, fiind in studiu si o versiune Prestige, care ar urma sa contina mai multe elemente de noutate in ceea ce priveste interiorul masinii. In acest moment, Logan MCV este deja disponibil la vanzare, existand in aproape toate punctele de desfacere ale marcii Dacia, situate pe cuprinsul intregii tari. Neoficial, in cazul in care optati pentru aceasta masina, perioada de asteptare ar fi de aproximativ o luna, desi sunt sanse sa intrati in posesia masinii chiar mult mai repede, poate chiar intr-un interval de zece zile.
    ×
    Subiecte în articol: auto masina logan