x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Motociclism - Cu casca, toti suntem la fel

Motociclism - Cu casca, toti suntem la fel

de Costin Giurgea    |    16 Iul 2006   •   00:00

Modelele astea noi de casti au ceva fantastic: un design care face un biet motociclist de 69 de kile standard sa para un mic Superman abia iesit din Kripton.

Modelele astea noi de casti au ceva fantastic: un design care face un biet motociclist de 69 de kile standard sa para un mic Superman abia iesit din Kripton. Un design care apropie senzatia pe care majoritatea femeilor o au in fata unei motociclete de aceea pe care tot femeile o au in preajma acelor barbati carora le-ar fi stat mai bine in mijlocul razboiului dintre Decebal si Traian, cu toporul infipt in capul vreunui roman nefericit.

Ei bine, stim cu totii ca din ce in ce mai multi oameni din astia calaresc acum nu un cal, ci herghelii intregi transformate in rachete. Si excesul lor de dorinta nu se transforma subit intr-un efect de bumerang, pentru ca traficul nu este un stadion de fotbal si nici eu n-o sa fiu niciodata crainic sportiv. Mie nu-mi e frica de viata acestor oameni, pentru ca ei traiesc pe genul supravietuitor.

Mie mi-e frica de celalalt motociclist, care se trezeste cu carnetul in mana dupa doua saptamani de relanti in poligon si apoi isi cumpara 200 de cai la 200 de kile. Sau de cel pe care daca-l vezi fara casca si te uiti destul de adanc in ochii lui stii sigur ca acolo sus, intr-a sasea la 13.000 de ture, se poate infige oricand cu ambele maini de frana fata. Si imi mai este frica si de automobilistul care n-a vazut in viata lui o motocicleta, si de politistul care stie ca examenul moto merge prost si ca lucrurile trebuie sa se schimbe, dar n-o sa stie niciodata cum. Politia Romana are nevoie sa treaca la actiune. Sunt de acord ca nici un politist examinator nu va avea curajul prea curand sa se suie pe motocicleta cu elevul ca sa-l examineze inainte sa-i puna carnetul in brate, dar ar trebui sa picam cu totii de acord ca in Italia se vand 400.000 de motociclete peste 500 de centimetri anual - in timp ce la noi sunt in total vreo 35.000 inmatriculate - si nu cred ca ei au mai multe accidente ca noi, statistic vorbind. De ce oare?

×
Subiecte în articol: auto