Am pus mâna pe Noul Aveo. Şi am fost curioşi să vedem dacă este aşa de economic precum se aude în târg.
În prima fază, ne-am limitat să mergem cu ea prin oraş. Aţi observat cum Bucureştiul s-a umplut deodată şi parcă nu mai este criză? Cum nu mai ai loc pe unde să circuli? Am observat şi noi, iar faptul că eram într-un Aveo diesel nu a putut decât să ne facă să “stăm liniştiţi la locurile noastre”, vorba tovarăşei. Pentru că oricum nu aveam ce face şi pentru că cifrele de la bord erau suficient de mulţumitoare. Am alternat apoi ambuteajele cu liniuţele dintre semafoare, loopinguri, tonouri sau alte proceduri din aviaţie – totul pentru a ameţi şi barbariza maşinuţa – să vedem ce poate. Rezultatul a fost undeva în 6.8l/100, poate mai mult decât ne aşteptam dar, oricum, super ok pentru ce-i propusesem. Ceea ce înseamnă că într-o exploatare “normală” consumul poate să înceapă realmente cu cifra 5…
La exterior cifrele au fost şi ele mulţumitoare. La drum lin şi fără să concurăm vreun V6 pe autostradă, Aveo disel ne poate propune un consum undeva pe la 4,5-4,7, ceea ce este din nou ok.
În rest ce mai putem spune: o stabilitate excelentă, direcţie de asemenea, nişte frâne cu care trebuie să te obişnuieşti înainte de a face pe nebunul prin oraş şi un motor destul de zgomotos la pornire (deh, iarnă, diesel) completează tabloul unui hatchback care îţi propune costuri de exploatare destul de mici. În plus, pentru preţul propus şi pentru ce îţi oferă este o maşinuţă care, cel puţin la exterior arată bine. Părerea mea!
Noi am testat:
Motorizare: 1.3D/75CP
Cutie: manuală, 5+1
Viteza maximă: 163kmh
Acceleraţie 0-100kmh: 14.2s
Consum:4,3/3,4/3,8
Seria 1 are XDrive
Cea mai importantă noutate pentru luna noiembrie este debutul tracţiunii integrale inteligente BMW xDrive pentru BMW Seria 1. Astfel, anunţă importatorii, vor fi disponibile două versiuni, atât în variantele cu 3 şi 5 uşi, o configuraţie diesel şi una benzină. BMW xDrive contribuie nu numai la o mai bună stabilitate pe suprafeţe dificile de drum (carosabil ud, de exemplu), dar contribuie şi la o îmbunătăţire a performanţelor dinamice. Controlat electronic, sistemul foloseşte informaţiile de la senzorii DSC (Dynamic Stability Control) pentru a varia distribuţia cuplului între punţi, răspunzând cu promptitudine tendinţelor de supra sau sub-virare, limitându-se astfel intervenţiile sistemului DSC.
Renault: Piaţa, în creştere
Piaţa mondială a autoturismelor noi va depăşi 100 de milioane de unităţi până în 2020, în pofida situaţiei dificile a vânzărilor din Europa, a declarat directorul operaţional al grupului Renault, Carlos Tavares, citat de Le Figaro. "În 2011, piaţa mondială s-a situat la 78 de milioane de unităţi. Pentru 2020 ne aşteptăm la peste 100 de milioane de unităţi", a declarat Tavares. "Nu există niciun motiv de disperare în privinţa pieţei auto. Există un potenţial uriaş de creştere, dar trebuie să fim capabili să urmăm schimbările, mai ales geografic", a adăugat directorul operaţional al Renault.