x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Noul Bmw seria 7

Noul Bmw seria 7

de Sebastian S. Eduard    |    16 Ian 2009   •   00:00

Vindeţi tot din casă, chiar şi casa, aveţi de ce!



Ai putea de banii ăştia să-ţi iei vreo 13-14 Loganuri pe motorină şi să-ţi deschizi firmă de taxi. Dar asta nu ar însemna decât că ţi-ai pierdut minţile. Meine damen und herrn: noul BMW seria 7.

BIG ONE. Mare cât un vapor. Elegantă rău şi sportivă (motor V8 Twin Turbo). Atât de sportivă, încât cu varianta 750i suta se atinge în 5,2 secunde. Teribil, pentru că nu ai de-a face cu o maşină sport de două locuri, ci de o limuzină care cântăreşte sub 2.000 kg. Ei bine, da: deşi are cinci metri lungime şi doi lăţime, "micuţa" are mult aluminiu în componenţă, şi la dimensiunile astea este uşoară ca un fulg.
Oricât am fi căutat, nu am putut găsi butonul pe care scrie: "Dacă apeşi aici spune bancuri". Asta fie pentru că bavarezii s-au gândit că aveam de-a face cu o treabă prea serioasă, fie pentru că, posibil, nu am căutat suficient. Tehnic vorbind, noua serie 7 e plină de sisteme inovatoare: o nouă generaţie Night Vision, cameră video Side Wiew şi Back Up, Active Blind Spot Detection (pentru detectarea obiectelor din punctul mort), Integralive Active Steering şi, evident, ultima generaţie de iDrive.

SUPERLATIV. Trebuie să o testezi dacă vrei să vezi cum ajungi la 230 km/h fără să-ţi dai seama sau cum, undeva pe la 180 km/h, când te înfigi în pedală, vezi că "mai ai unde". Stabilitate? Calitatea materialelor? Fluiditatea cutiei de viteze? Comoditate în condus? Noua serie 7 nu face decât să fixeze normele...

Noi am testat
Motorizare: 4,4L/ 407 CP
Cutie automată
Viteză maximă: 250 km/h
Acceleraţie: 0-100 km/h: 5,2 s
Consum: 16,4/8,5/11,4 l


Criza pe glob

ALIANŢĂ OPEL-BUICK. Constructorul de autovehicule General Motors (GM) din SUA pregăteşte o alianţă între subsidiara germană Opel şi cea americană Buick, se arată în publicaţia Financial Times Deutschland. Preşedintele diviziei europene a GM, Carl-Peter Forster, a declarat, cu ocazia salonului automobilistic din Detroit, că grupul este interesat de un parteneriat între Opel şi Buick.

VÂNZĂRI PEUGEOT CITROËN. Vânzările de autovehicule ale PSA Peugeot Citroën au scăzut la nivel global cu 8,7% în 2008, la 2,952 milioane de unităţi, de la 3,234 milioane vehicule în 2007, iar în Europa de Est diminuarea a fost de 6,1%, la 204.000 unităţi. PSA şi-a menţinut cota globală de 5%, se arată într-un comunicat al constructorului auto.  

CADE ŞI CHINA. Piaţa auto din China a înregistrat în 2008 cea mai slabă evoluţie din ultimul deceniu, vânzările autovehiculelor de pasageri avansând cu numai 7,3%, după mai mulţi ani de avans cu un ritm de două cifre. Informaţiile îngrijorătoare referitoare la piaţa de profil din China vor determina autorităţile de la Beijing să anunţe o serie de măsuri, precum reduceri de impozite şi sprijinirea producţiei de vehicule eficiente din punct de vedere energetic.

HIBRIZI. Daimler va încerca să lanseze în fiecare an câte un model hibrid şi nu va reduce cheltuielile pentru cercetarea şi dezvoltarea de produse, a declarat preşedintele constructorului german de autovehicule, Dieter Zetsche. Daimler va scoate pe piaţă cel puţin câte un model nou de vehicul hibrid în fiecare an, începând în 2009 cu Sedanul S400 BlueHybrid, considerat a fi cea mai economică maşină din clasa sa.

×
Subiecte în articol: auto