x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul NOUL FIAT CROMA/Break în limba italiană

NOUL FIAT CROMA/Break în limba italiană

08 Mar 2009   •   00:00
NOUL FIAT CROMA/Break în limba italiană

Până de curând contestate fără prea mult temei, modelele Fiat s-au relansat puternic în ultimii ani. Facelift-ul lui Croma nu face excepţie: oferă un spaţiu uriaş şi un nivel excelent de confort, având şi o motorizare adecvată.



Recunosc de la bun început că am aşteptat cu multă curiozitate testul cu noul Croma. Adevărul este că românul are o doză de reţinere atunci când vine vorba de mărci italieneşti (excepţie poate doar în cazul Ferrari), inexplicabilă mai ales prin prisma ultimilor ani, când au apărut modele precum Alfa Romeo 159 sau Fiat Grande Punto, adevărate realizări de design.

IDEAL PENTRU FAMILIE. Noul Croma nu face rabat de la standardele impuse de modelele enumerate mai sus. La nivel de design stă excelent, dar confortul şi motorizarea contribuie în egală măsură la reuşita maşinii, ceea ce întăreşte încă o dată senzaţia că autoturismele italieneşti şi franţuzeşti câştigă teren în faţa marilor rivale germane. Ce mi-a plăcut la Croma, din prima secundă: aspectul. Poate suna superficial, dar sunt maşini cu care ai chimie încă dinainte de a te sui la volan. Cu Croma s-a întâmplat ca atare. Liniile exteriorului denotă eleganţă şi rafinament, în timp ce aspectul frontal, cu farurile alungite pe aripi, grila radiatorului cromată şi bara restilizată sunt noutăţile aduse de operaţiile estetice suferite faţă de modelul original. Materialele folosite la interior sunt de cea mai bună calitate, volanul este dotat cu toate funcţiile posibile, în timp ce planşa de bord este excelent desenată. Cât despre spaţiu, cuvintele sunt de prisos. Extrem de încăpător, ceea ce-l face perfect pentru familiştii convinşi.

 

Motorizare adecvată

Modelul testat a fost dotat cu un motor diesel 1.9 Multijet de 150 CP, cu injecţie directă cu control electronic. Alegere inspirată pentru constructor, deoarece simbioza dintre propulsor şi platformă este completă, graţie şi unei transmisii manuale în şase trepte. Cuplul de 320 Nm este disponibil de la 2.000 rpm, ceea ce face ca maşina să se mişte destul de sprinten, inclusiv în mediu urban, în pofida dimensiunilor de break veritabil. La drum lung, noul Croma toarce cu plăcere. Nu vorbim de mers sportiv, dar se poate accelera fără teamă în virajele mai deschise, graţie suspensiei cu braţe independente multilink. În regim urban, consumul sare de 8 l/100 km, dar afară scade până la 5,5 l/100 km. Modelul testat, Multijet 1.9, 150 CP şi versiune de echipare Dynamic, are un preţ promoţional de 21.409 euro (TVA inclus), valabil până la 31 martie.

×
Subiecte în articol: auto