x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Noul Navara: Un monster truck de buzunar

Noul Navara: Un monster truck de buzunar

de Sebastian S. Eduard    |    06 Aug 2010   •   00:00
Noul Navara: Un monster truck de buzunar

Nissan Navara este modelul după care întorci capul pe stradă. Te aştepţi ca dinăuntru să se audă muzică rap, iar la volan să vezi vreun negru cu lanţuri de aur la gât. Adevărul nu este chiar acesta, dar o concluzie se strecoară: Navara depăşeşte targetul unui pick-up, unei maşini utilitare cu care "îţi faci treaba" şi cari orice - fie că îţi lărgeşti vila de la Breaza, fie că te duci să te dai cu propriul ski jet la Mamaia. De la lansare, Navara a reuşit să evolueze către sectorul SUV premium - drept dovadă calitatea materialelor şi finisajelor.

VERSIUNI
Navara este disponibil în două versiuni: King Cab, cu două uşi plus încă două semiportiere care se deschid în sens invers, şi Double Cab, cu patru uşi convenţionale. În primul caz, locurile din spate sunt potrivite pentru copii sau, pe distanţe scurte, pentru adulţi, iar în al doilea ai o banchetă clasică de trei locuri - başca niscaiva spaţii de depozitare.
Cei 190 de cai îţi dau senzaţia de putere, iar aşezarea la înălţime a scaunului îţi oferă o vizibilitate perfectă. Două avantaje importante la drum lung, unde nici nu simţi că eşti la volanul unui colos de 5,3 m lungime şi 2,8 tone. Un alt avantaj la care nu te-ai fi gândit este consumul. În ciuda gabaritului, propulsorul nu îţi sare de 9,5 l/100 km pe un drum mixt cum este Bucureşti-Constanţa, să zicem. Nu e tocmai ce scrie în carte, dar este, să recunoaştem, mai bine decât te aşteptai.

Noi am testat
Motorizare: 2.5 l dCi/190 CP
Acceleraţie: 0-100 km/h: 11,1 s
Viteza maximă: 180 km/h
Cutie: 6+1
Consum: 10,7/7,2/8,5 l


News
Meriva, a doua generaţie
5855-128590-36_38tv6.jpgRecent, Opel a lansat în România cea de-a doua generaţie a modelului Meriva. O dată cu prima generaţie a modelului Meriva, lansată în 2003, Opel a creat un nou segment de piaţă, acela al monovolumelor de mici dimensiuni, disponibile la un preţ avantajos. Cea de-a doua generaţie a modelului Meriva nu trăieşte din gloria generaţiei anterioare, preferând în schimb să iasă în evidenţă prin propriile capacităţi. Concepută şi dezvoltată în Rüsselsheim, Germania, aceasta transpune noul limbaj de design Opel într-un monovolum dinamic şi elegant, în ciuda dimensiunilor sale reduse. Mai mult, dotările flexibile şi accesibile ale noului Opel Meriva oferă o nouă dimensiune a funcţionalităţii, caracterului ergonomic şi aspectului estetic. La exterior, autovehiculul prezintă sistemul inovator FlexDoors, cu portierele din spate prevăzute cu balamale posterioare, care facilitează accesul în autovehicul, o dotare extrem de importantă pentru un autovehicul ca Meriva, unde scaunele din spate sunt utilizate foarte des. Noua gamă de sisteme de propulsie a noului Meriva se concentrează pe obţinerea unor performanţe ridicate cu un consum redus de carburant. Astfel, propulsoarele pe benzină de 1,4 L dezvoltă puteri de 100 CP, 120 CP şi 140 CP, în timp ce motoarele diesel beneficiază de versiunile 1.3 CDTI/75 CP şi 1.7 CDTI/100 CP.

×
Subiecte în articol: auto