O fostă studentă a Universităţii de Arte Plastice (Secţia Design) din Bucureşti a realizat un concept de pupitru terapeutic care are la bază ideea de dezvoltare independentă a copilului cu dizabilităţi.
O fostă studentă a Universităţii de Arte Plastice (Secţia Design) din Bucureşti a realizat un concept de pupitru terapeutic care are la bază ideea de dezvoltare independentă a copilului cu dizabilităţi.
Pe parcusul celor 4 ani de facultate, Andreea Săndulescu s-a apropiat foarte mult de designul pentru copii, ramură care nu i s-a părut suficient de dezvoltată în România. “În timp, am participat alături de mama mea la filmările emisiunii de la TVR «Oameni ca noi» şi am văzut cazuri impresionante, de copii care ajutaţi de un kinetoterapeut au făcut progrese enorme, iar din diagnosticul de handicap locomotor ei au putut să îşi revină şi chiar să se integreze în societate”.
În urma experienţelor trăite alături de micuţii cu dizabilităţi, Andreea s-a gândit la un proiect menit să vină în ajutorul lor. “Pe scurt, acest scaun este o continuare a programului kinetoterapeutului, este o terapie prin joacă. Într-un scaun fixat de un pupitru, copilul, dar şi părintele au încredere că este în siguranţă, micuţul se simte protejat, aflându-se, totodată, în microuniversul lui, în care poate descoperi toată lumea.”
În 2007 a realizat un proiect care merge mai departe cu tehnologia, implicându-se în viaţa familiei cu un copil cu dizabilităţi şi care, pe lângă programul kinetoterapeutului, îi oferă celui mic alte multe ore de terapie psihică şi motorie.
“Proiectul îl voi continua la doctorat, anul acesta, când voi realiza o machetă şi voi face teste. Tocmai pentru că nu am considerat proiectul terminat, nu l-am patentat, dar mă voi ocupa de asta anul acesta, când sper că voi realiza şi macheta.”
Nu doar hi-tech
“Display-ul, comenzi simple prin touch screen, schimbări de culoare nu trebuie privite doar ca hi-tech-uri care sunt permise doar oamenilor mari, ele sunt elemente ce, prin funcţiile lor extraordinare, îl pot integra pe copilul cu dizabilităţi psihomotorii în lumea noastră, îi pot da informaţii pe care nu are de unde le capta şi pot reacţiona – cu o singură atingere – centrii nervoşi şi motorii. Nu există în România nimic de acest gen care să ajute copiii, bineînţeles în afară de kinetoterapeuţi, dar care nu pot face mai mult de trei-patru ore pe săptămână cu ei, pentru că numărul copiilor este foarte mare. E un subiect despre care aproape nu se vorbeşte, dar, fără îndoială, aceşti copii şi părinţi au nevoie de tot ajutorul.”