x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Scrisori

0
09 Feb 2006 - 00:00
Scrisori


9 februarie 2006

PROCEDURA DE INREGISTRARE A UNEI MARCI


Procedura de inregistrare a marcii consta in parcurgerea a trei etape:

1. Depozitul national reglementar: in cursul acestei etape trebuie depusa cererea de inregistrare a marcii la OSIM (Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci) si, de asemenea, trebuie achitata, intr-un interval de trei luni, o taxa de inregistrare si examinare a cererii.

Potrivit art. 9 din Legea nr. 84/1998, dreptul la marca apartine persoanei fizice sau juridice care a depus prima, in conditiile legii, cererea de inregistrare a marcii. Aceasta trebuie sa contina: a) datele de identificare ale solicitantului; b) reproducerea marcii; c) indicarea produselor si serviciilor pentru care inregistrarea este ceruta. Cererea descrisa mai sus, redactata in limba romana, se depune la OSIM si constituie Depozitul national reglementar al marcii.

Legea nr. 84/1998 stipuleaza faptul ca cererea de inregistrare a marcii se va referi la o singura marca. In situatia in care marca contine una sau mai multe culori revendicate ca element distinctiv al marcii sau cand marca este tridimensionala, cererea de inregistrare va prezenta mentiuni exprese. In plus, legea prevede ca, daca este cazul, cererea de inregistrare va contine si o transliterare sau o traducere a marcii ori a unor elemente ale marcii.

2. Examinarea formala a cererii de inregistrare: in aceasta etapa, cererea este examinata de OSIM in ceea ce priveste indeplinirea conditiilor stabilite pentru constituirea depozitului national reglementar. Aceasta examinare dureaza o luna de la data depunerii cererii si orice decizie, de respingere sau de atribuire a datei depozitului, va fi comunicata solicitantului in termen de cinci zile de la emiterea ei. In situatia in care OSIM constata ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de Legea nr. 84/1998 cu privire la cererea de inregistrare a marcii, va notifica solicitantului lipsurile cererii si va acorda un termen de trei luni pentru depunerea completarilor, in caz contrar cererea se va respinge. Daca solicitantul va completa in termen lipsurile notificate de OSIM, data depozitului este aceea la care cererea de inregistrare a marcii a fost completata.

3. Examinarea de fond a cererii de inregistrare: odata constituit depozitul national reglementar si inscris in Registrul National al Marcilor, cererea de inregistrare este supusa examinarii in fond de OSIM. Examinarea in fond a cererii de inregistrare se realizeaza intr-un termen de sase luni de la data platii taxei de inregistrare si examinare a cererii.

Aceasta noua examinare priveste: a) calitatea solicitantului; b) indeplinirea conditiilor legale daca se invoca un drept de prioritate; c) motivele de refuz.

Daca, in urma examinarii in fond a cererii, se constata ca sunt indeplinite conditiile pentru inregistrarea marcii, OSIM decide inregistrarea marcii si publicarea acesteia in Buletinul Oficial de Proprietatea Industriala. Marca se publica in termen de doua luni de la data deciziei de inregistrare a marcii.

Stefanica, Dutu & Asociatii societate de avocati

Raspunsuri avizate la intrebarile dvs.
  • Copaci Elena, Iasi: "La data de 1 iunie 1979 am iesit la pensie de la Combinatul de Fibre Sintetice Iasi pentru munca depusa si limita de varsta. Mi se fixeaza pensia pe baza vechimii in munca, adica 28 de ani si 7 luni, ani inscrisi in cartea mea de munca. Pana acum, toate bune, dar la data de 19 ianuarie 2005 primesc de la Oficiul de Pensii Iasi o adresa, fara numar, in care mi se aduce la cunostinta ca perioada 20 noiembrie 1948-17 noiembrie 1960 nu va fi luata in calcul, in baza operatiunilor de recalculare, deoarece in cartea mea de munca nu este mentionat salariul anual incasat. Mi se cere ca in termen de 30 de zile sa prezint actele cu dovada salariului incasat pe perioada mentionata. In prezent, am o pensie de 4.210.000 de lei, iar din noul calcul rezulta ca as avea dreptul la numai 3.860.000 de lei, dar «din marinimie» mi se lasa pensia actuala. Am luat legatura cu fostele locuri de munca, dar fara succes. Ce sa fac? Cui sa ma adresez?".
    RASPUNS: De la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale am primit urmatorul raspuns: "Referitor la perioada 20.11.1948-17.11.1960, intervalul de timp pentru care nu sunt trecute in cartea de munca salariile de incadrare, va facem cunoscut faptul ca aceasta perioada a fost luata in calcul la recalcularea drepturilor de pensie, insa salariul folosit pentru determinarea punctajului anual, in aceasta perioada, a fost salariul minim pe economie. Sporurile, indemnizatiile si majorarile de retributii tarifare se dovedesc prin inscrisurile din carnetele de munca sau prin adeverinte, eliberate de angajatori, care isi asuma intreaga responsabilitate cu privire la valabilitatea si corectitudinea datelor consemnate in adeverinte. Prezentarea acestor adeverinte se poate face oricand, inainte sau dupa data aplicarii etapei de recalculare din care fac parte. Daca dovezile se prezinta in termen de trei ani de la data la care s-a efectuat plata drepturilor recalculate, atunci noile drepturi se acorda de la data initiala. In situatia in care dovezile se aduc dupa cei trei ani, drepturile se platesc cu luna urmatoare celei in care dovezile au fost depuse la casele teritoriale de pensii".

  • Craciun Maria, Dambovita: "Sunt fiica lui Aldea Zosim, fost veteran de razboi, actualmente decedat. Inainte de a muri, tatal meu ne-a spus ca are mai multe decoratii decat cele pentru care primeste bani, dar ca el nu poate umbla si ne ruga pe noi sa le cautam. A sustinut ca are si crucea de fier. La organizatiile in drept am aflat ca nu are decat doua. Din surse sigure stim ca nu acesta este adevarul si ca are mai multe decoratii platite si ca ar trebui sa primim banii pentru ele. Va rugam sa ne ajutati. Nu stim unde sa ne adresam pentru a afla ce cautam".
    RASPUNS: Va indrumam sa va adresati la Asociatia Nationala a Veteranilor de Razboi, cu adresa in Strada Grigore Cobalcescu 28, telefon: 021-315.75.60.

  • Bujor Florin, Botosani: "Va rog sa-mi comunicati adresa urmatoarei unitati: Autoritatea Nationala de Reglementare a Energiei (ANRE)".
    RASPUNS: Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei are adresa in Bucuresti, Strada Constantin Nacu numarul 3, telefon 021-311.22.44, fax 021-312.43.65, e-mail: anre@anre.ro.

  • David Gh. Stefan, Calarasi: "Va solicit ajutorul in numele a 13 veterani de razboi, toti decorati cu «Barbatie si Credinta» sau «Serviciul Credincios», toti indreptatiti prin lege sa primeasca un hectar de teren arabil in intravilan sau 0,5 hectare in intravilan conform Legii 44/1994, si toti am depus dosarele inca din 1994 in termen legal. Pana in 2004, primarul ne-a tot spus ca nu are de unde sa ne dea pamant. La data de 06.08.2004 am depus o cerere pentru reactivarea dosarului tatalui meu si am primit raspunsul si promisiunea ca la data de 4.10.2004 se va face punerea in posesie cu 0,5 ha, in loc de 1 ha, dar nu am primit nimic. M-am adresat Avocatului Poporului si mi s-a raspuns ca primaria trebuie sa mai restituie tatalui meu un hectar si inca 0,2 hectare ca diferenta la Legea 18/1991. Am fost anuntati ca la 01.11.2005 sa ne prezentam la primarie, dar a plouat si nu ne-au dat terenul. Am vrea sa stim adresa de la Curtea Europeana pentru Drepturile Omului sa le scriem despre problema noastra".
    RASPUNS: Puteti scrie la adresa Monsieur le Greffier de la Cour Europeenne des Droits de l’Homme, Conseil de l’Europe F-67075 STRASBOURG CEDEX. Concil of Europe F - 67075 Strasbourg - Cedex.
  • Citeşte mai multe despre:   arhiva jurnalul,   termen,   cererea,   cererii,   osim,   marcii,   inregistrare,   munca

    Serviciul de email marketing furnizat de