x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Sub-brand BMW pentru modele electrice: BMW i!

Sub-brand BMW pentru modele electrice: BMW i!

de Dragos Stoica    |    22 Feb 2011   •   17:41
Sub-brand BMW pentru modele electrice: BMW i!

BMW nu putea sta prea departe de "revoluţia electrică" care i-a cuprins pe toţi producătorii auto premium şi a lansat ieri un nou sub-brand dedicat modelelor cu asemenea propulsie. Primele două apariţii sub acest logo vor fi lansate începând cu 2013, fiind vorba de BMW i3 şi BMW i8.

„BMW i  va oferi automobile şi servicii de avangardă, design excepţional şi un concept complet nou de mobilitate premium, totul având dezvoltarea durabilă în plan principal", a declarat ieri Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Vânzări şi Marketing. Serviciile şi automobilele oferite prin BMW i sunt rezultatul programului de dezvoltare „project i", demarat în 2007 ca o componentă de avangardă a BMW EfficientDynamics, reprezentând şi răspunsul companiei la schimbarea nevoilor clienţilor, inclusiv o cerere tot mai mare de surse alternative de propulsie, precum sisteme electrice şi hibride.

În cadrul „project i", BMW a lansat deja un program extins de teste cu automobile electrice într-o producţie limitată de serie. Primul model din această serie a fost MINI E, model care deja oferă BMW Group o experienţă foarte bogată cu privire la utilizarea automobilelor electrice şi necesităţile clienţilor din marile aglomeraţii urbane din New York, California, Berlin, Munchen sau Londra. Principalele concluzii au arătat că în contextul unei utilizări cotidiene nu există diferenţe mari de utilizare între MINI E şi un model similar ca dimensiuni şi putere.

Nu există nici limitări de infrastructură în ceea ce priveşte exploatarea zilnică cu o distanţă medie parcursă de 40 km (conform statisticilor pentru Germania) - o proporţie foarte mare de utilizatori MINI E încărcau automobilul numai în timpul nopţii, de acasă. În această formă, MINI E s-a dovedit deja un automobil electric care putea să acopere majoritatea drumurilor programate într-o zi. Dimensiunile portbagajului şi locul numai pentru doi pasageri s-au dovedit principalele limitări.

În continuarea programului de teste urmează a fi lansat BMW ActiveE. Acesta este dezvoltat pe baza BMW Seria 1 Coupe, oferă 4 locuri şi un portbagaj de 200 litri. Acumulatorii Li-Ion utilizaţi pentru acest model sunt primele rezultate ale joint venture-ului SB LiMotive, anunţat în luna august 2009 împreună cu Bosch şi Samsung.

Comunicat anterior ca Megacity Vehicle, BMW i3 va fi primul model electric BMW în producţia de serie, dedicat zonelor urbane.

BMW i8 este dezvoltat pe baza BMW Vision EfficientDynamics, fiind un plug-in hybrid care îmbină performanţe de supercar cu un consum de compactă de oraş. Ambele modelele se bazează pe conceptul de construcţie LifeDrive. Este vorba de un şasiu de aluminiu care încorporează propulsorul, în timp ce celula pentru combustibil este construită din fibră de carbon (carbon fibre-reinforced plastic – CFRP). Va fi prima dată când fibra de carbon va fi utilizată la scară largă pentru fabricarea automobilelor.

Noile BMW i3 şi BMW i8 urmează a fi produse la fabrica din Leipzig. Până în 2013, acestea vor însemna investiţii noi de până la 400 milioane euro şi vor crea aproximativ 800 de locuri de muncă.

×
Subiecte în articol: BMW auto&moto