BMW a revenit anul acesta dupa doua decenii in Campionatul German de Turisme. Ca sa celebreze mai bine evenimentul, organizatorii DTM au programat o etapa demonstrativa chiar pe terenul propriu al constructorului bavarez
Nu mai putin de 20 de ani a lipsit BMW din cadrul DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft). Intre timp, constructorul bavarez a cochetat cu alte competitii din motorsport, dar pana la urma tot traditia a invins. Ca sa marcheze cum se cuvine evenimentul, organizatorii DTM au pus la cale o etapa de gala chiar pe teritoriul bavarezilor, care a constat in doua zile de spectacol pe patru roti intr-o runda pur demonstrativa, in care rezultatele nu au fost contabilizate in clasamentele oficiale.
In cele doua zile de concurs, arena construita special pentru Jocurile Olimpice din 1972 a adus in tribune peste 40.000 de spectatori, asistenta cea mai numeroasa inregistrandu-se duminica. Iar asta cu toate ca vremea n-a tinut mai deloc cu organizatorii. Au fost reprize de ploaie, vant, din cand in cand si soare, dar asta n-a impiedicat rigoarea germana sa se abata de la programul stabilit initial.
Statistic, suedezul Mattias Eckstom (Audi) a venit pe locul 1 in intrecerea rezervata pilotilor, in timp ce Mercedes-Benz a reusit victoria la echipe, prin intermediul lui Ralf Schumacher si Jamie Green.
BMW a contat cel mai mult prin canadianul Bruno Spengler, care a ratat de putin finala si s-a clasat pe locul al treilea in competitia dedicata pilotilor, reusind sa aduca astfel podiumul pentru tabara puternic sustinuta din tribune de patriotismul local bavarez. La comanda unui BMW Bank M3 DTM, acesta s-a confruntat cu Jamie Green (Marea Britanie) in semifinale si a fost lider pana aproape de finis, dar in urma unui derapaj a pierdut cateva sutimi de secunda. "A fost un eveniment pe care l-am considerat ca fiind pe terenul nostru propriu, la München. Pilotii nostri au oferit un spectacol bun pentru fani si a fost placut sa vezi atatea steaguri BMW fluturate de public. Am avut parte de o sustinere mare, in special din partea multor angajati. Inca o data, Bruno Spengler a demonstrat ca poate fi competitiv in conditii de circuit organizat pe stadion. Locul al treilea este un rezultat bun. Indiferent de ceea ce a fost, pilotii nostri s-au distrat si am putut vedea cat de determinati au fost sa aiba o evolutie cat mai buna in fata propriilor fani. Cu totii privim cu incredere spre etapa de la Nürburgring, acolo unde ne vom lupta din nou pentru puncte", a declarat Jens Marquardt, seful BMW Motorsport.
Ce este DTM
Campionatul German de Turisme este una dintre cele mai importante competitii de motorsport din lume. Marcile care concureaza in DTM sunt Audi, Mercedes si BMW, ultimii avand insa de recuperat dupa cei 20 de ani de absenta. "Va fi un an in care vom avea mult de invatat. Ne-am pregatit mult sa venim cu cele mai bune masini si cu cei mai buni piloti, dar mai avem nevoie de timp. Nu stiu cand ne vom bate pentru castigarea DTM, dar sper s-o facem cat mai curand", a mai spus directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. La revenirea in competitie, BMW a angajat sase piloti de top, printre care si pe campionul en-titre Martin Tomczyk, Joey Hand, Bruno Spengler, Dirk Werner, Andy Priaulx si Augusto Farfus. Toti alearga pe BMW M3 DTM, un model dezvoltat integral de la zero, in timp ce alte nume sonore care concureaza in prezent in DTM sunt David Coulthard, Ralf Schumacher si Stefano Modena.