Pateurile vegetale, salamurile si crenvurstii vegetali sunt la mare cautare in perioada Postului Mare. Dar aceste produse sunt cautate si de vegetarieni.
|
|
CASTIG. Orientarea producatorilor pe perioada Postului catre produsele vegetale duce in schimb la cresteri ale vanzarii cu 7-8%. "De Pasti este importanta si vremea. Anul acesta, de exemplu, vremea a tinut cu noi, pentru ca in primele saptamani de Post au fost mai putine zarzavaturi si s-au vandut mai bine produsele vegetale", a precizat Minea. Asta in ciuda faptului ca pretul produselor de Post este mai mare decat cel al pateurilor sau mezelurilor din carne, din cauza tehnologiei mai complicate si a manoperei mai dificile, a componentelor mai scumpe.
ZONE. Piata de desfacere pentru produsele vegetale este in Moldova preponderent si in Bucuresti, slab sau chiar deloc in Ardeal. Cu toate acestea, marii producatori au scos la vanzare pateuri, chiftele, snitele, dar si imitatii de specialitati care sunt facute in mod principal din soia. Acestea se gasesc la preturi pornind de la 12.000 de lei un pate simplu, pana la 150.000 de lei kilogramul de parizer vegetal, 130.000 de lei kilogramul de carnati.
|
TIPURI DE
PRODUSE DE POST
Pe piata exista o gama larga de alternative la mezeluri si la produsele lactate, unele foarte diferite de echivalentele lor nevegetariene, unele surprinzator de similare. "Carnea" artificiala, facuta cu proteina vegetala, se gaseste in diverse forme, cum ar fi burgeri, crenvursti, salam, carnati, slanina, carne tocata, chiftelute, snitele, sunca, salata cu "carne". Cu alte cuvinte, romanii pot cumpara orice isi doresc. ROMANII MANANCA MARGARINA PE PAINE Perioada de Post este benefica si pentru afacerile producatorilor si comerciantilor de margarina, conform statisticilor realizate de Ministerul Agriculturii in perioada 1 februarie-30 aprilie 2004. Astfel, in martie, luna de Post, romanii au consumat nu mai putin de 10.146 tone de margarina - circa 500 de grame de produs de caciula, comparativ cu 6.757 de tone in februarie si 5.215 de tone in aprilie.
Agricola International Bacau are linii speciale de productie pentru produsele vegetale. Sorin Minea, care este patronul Angst, spune ca pentru 2005 a pregatit un nou produs vegetal, un nou tip de hamburger. Pe piata a intrat cu astfel de produse in urma cu un an, asa cum au facut si cei de la Campofrio. De atunci au 4-5 tipuri de pateuri, hamburgeri complet vegetali, cu naut si legume. Pentru acestia, produsele de post au devenit o afacere dupa ce au constatat ca in perioada posturilor aveau pierderi serioase la vanzarea de carne si de produse din carne. |
Citește pe Antena3.ro