I-media
A fost conceput ca sa fure un zambet telespectatorului roman. ăâ¬Å¾Volanul" si babuta ghidusa care sperie soferii a ajuns in finala unuia dintrele cele mai faimoase festivaluri de creatie in publicitate.
ANA-MARIA LUCA
Anul trecut, cam pe vremea asta, o babuta si un batranel se deplasau intr-o prafuita masina Lada pe un drum serpuit de tara. Liniste. Deodata, un alt ăâ¬Å¾participant la trafic" se iveste din sens opus si... Surpriza! Babuta trage de volan si masinuta veche, aparent inofesiva, aproape c-o tamponeaza pe cea a unui tanar ăâ¬Å¾serios". Totul pentru ca, celor doi batranei, viata li se parea plicticoasa.
Cui i-ar fi trecut prin cap ca doi batranei ar fi putut renunta la discutiile lungi despre pensii si nepoti si s-ar apuca de farse in plin trafic? Celor de la Leo Burnett si de la Castel Film, care au lucrat pentru imaginea postului de televiziune Antena 1 si campania lui ăâ¬Å¾Antiplictiseala". Spotul ăâ¬Å¾Volanul", unul dintre cele trei difuzate in campanie, a facut inconjurul lumii (vezi difuzarea lui la ăâ¬Å¾Journal des Insolites", o rubrica in cadrul emisiunii matinale ăâ¬Å¾C""est pas trop tot" de la M6), ajungand singurul spot romanesc in Finala
Clio Awards 2004, care se desfasoara anul acesta la Miami, in Statele Unite. Spotul ăâ¬Å¾Volanul" a fost inscris in competitie la categoria Media Promotion. Aceesi lucrare a fost si primul spot de televiziune romanesc finalist la Epica Awards.
Campania antiplictiseala
Campania Antenei 1 a avut trei spoturi: ăâ¬Å¾Mingea", ăâ¬Å¾Politistul" si ăâ¬Å¾Volanul". In primul, trecatorul ăâ¬Å¾serios" le alunga plictiseala unor tineri ghidusi care se prefac ca joaca fotbal si ca au scapat mingea in strada. Numai ca trecatorul suteaza cu zel intr-o gramada de pietre. In cel de-al doilea, tinerii chema ăâ¬Å¾panicati" un politist, il aduc in fata unei usi, si-l lasa sa apese pe butonul soneriei. Apoi isi iau talpasita.
ăâ¬Å¾Cel mai reusit a fost, de departe Ă«VolanulĂ». Actorii trebuiau sa fie mai in varsta pentru ca asta marea suspansul si crea Ă«neasteptatulĂ» povestii. Cum sa-ti treaca prin cap ca o doamna in etate sa se tina de astfel de potlogarii?", spune directorul de creatie de la Leo Burnett, Bogdan Naumovici.
Pe de alta parte, spotul a fost singurul trimis in concursul de la Miami. Celelalte doua au ramas acasa. ăâ¬Å¾Ă«VolanulĂ» a fost singurul spot care a circulat virtual, pe e-mail din Scandinavia si pana-n Australia. De asemenea, a fost singurul care a ajuns in finala Epica Awards, desi acolo le-am trimis pe toate trei. Am invatat ceva din asta si, de aceea, la Clio am inscris numai Ă«VolanulĂ»", spune Naumovici. El considera ca spotul are si cel mai bun casting din toate trei si cea mai buna coloana sonora, care vine ca o manunsa pe poveste: ăâ¬Å¾Mrs. Robinson" cu Simon&Garfunkel.
Mrs. Robinson la Volan
Ghidusa doamna din spot se numeste Lucia Maier. Ea este aceeasi doamna din spotul la Prigat Activ care trebuie sa sara intr-o plasa a pompierilor, in cadere toti privitorii avand ocazia sa-i vada ăâ¬Å¾gogosarii". Poanta din clip si talentul memorabil al actritei au adus o nominalizare la Portoroz pentru agentie, spune Naumovici. Domnul este Aurel Gsellhofer. Initial, el a venit pentru figuratie, dar s-a dovedit un actor inspirat in rolul sotului. Cei doi batranei au avut priza la pubicul din toata lumea, spune Naumovici. ăâ¬Å¾Volanul" a ajuns sa ia locul 3 intr-un top alcatuit de postul francez M6, in emisiunea ăâ¬Å¾Culture Pub, intre cele mai bune 10 spoturi virale ale anului 2003".
Clio Awards
Festivitatea din acest an a Clio Awards se va desfasura la Miami in perioada 15-18 mai 2004, iar la concurs vor participa peste 13.000 de spoturi si postere din 67 de tari. Festivalul de creatie in publicitate implineste 45 de ani anul acesta. Din 1965, premiile Clio au inceput sa fie acordate si pentru creatii din afara Statelor Unite ale Americii. Juriul de anul acesta e format din 30 de profesionisti in publicitate din 23 de tari.