I-media
A fost conceput ca sa fure un zambet telespectatorului roman. ăâ¬Å¾Volanul" si babuta ghidusa care sperie soferii a ajuns in finala unuia dintrele cele mai faimoase festivaluri de creatie in publicitate.
ANA-MARIA LUCA
Anul trecut, cam pe vremea asta, o babuta si un batranel se deplasau intr-o prafuita masina Lada pe un drum serpuit de tara. Liniste. Deodata, un alt ăâ¬Å¾participant la trafic" se iveste din sens opus si... Surpriza! Babuta trage de volan si masinuta veche, aparent inofesiva, aproape c-o tamponeaza pe cea a unui tanar ăâ¬Å¾serios". Totul pentru ca, celor doi batranei, viata li se parea plicticoasa.
Cui i-ar fi trecut prin cap ca doi batranei ar fi putut renunta la discutiile lungi despre pensii si nepoti si s-ar apuca de farse in plin trafic? Celor de la Leo Burnett si de la Castel Film, care au lucrat pentru imaginea postului de televiziune Antena 1 si campania lui ăâ¬Å¾Antiplictiseala". Spotul ăâ¬Å¾Volanul", unul dintre cele trei difuzate in campanie, a facut inconjurul lumii (vezi difuzarea lui la ăâ¬Å¾Journal des Insolites", o rubrica in cadrul emisiunii matinale ăâ¬Å¾C""est pas trop tot" de la M6), ajungand singurul spot romanesc in Finala Clio Awards 2004, care se desfasoara anul acesta la Miami, in Statele Unite. Spotul ăâ¬Å¾Volanul" a fost inscris in competitie la categoria Media Promotion. Aceesi lucrare a fost si primul spot de televiziune romanesc finalist la Epica Awards.
Campania antiplictiseala
Campania Antenei 1 a avut trei spoturi: ăâ¬Å¾Mingea", ăâ¬Å¾Politistul" si ăâ¬Å¾Volanul". In primul, trecatorul ăâ¬Å¾serios" le alunga plictiseala unor tineri ghidusi care se prefac ca joaca fotbal si ca au scapat mingea in strada. Numai ca trecatorul suteaza cu zel intr-o gramada de pietre. In cel de-al doilea, tinerii chema ăâ¬Å¾panicati" un politist, il aduc in fata unei usi, si-l lasa sa apese pe butonul soneriei. Apoi isi iau talpasita. ăâ¬Å¾Cel mai reusit a fost, de departe Ă«VolanulĂ». Actorii trebuiau sa fie mai in varsta pentru ca asta marea suspansul si crea Ă«neasteptatulĂ» povestii. Cum sa-ti treaca prin cap ca o doamna in etate sa se tina de astfel de potlogarii?", spune directorul de creatie de la Leo Burnett, Bogdan Naumovici.Mrs. Robinson la Volan
Clio Awards
Festivitatea din acest an a Clio Awards se va desfasura la Miami in perioada 15-18 mai 2004, iar la concurs vor participa peste 13.000 de spoturi si postere din 67 de tari. Festivalul de creatie in publicitate implineste 45 de ani anul acesta. Din 1965, premiile Clio au inceput sa fie acordate si pentru creatii din afara Statelor Unite ale Americii. Juriul de anul acesta e format din 30 de profesionisti in publicitate din 23 de tari.Citește pe Antena3.ro


