Lansarea, duminica seara, a show-ului Big Brother a pus Prima intr-o pozitie delicata. Spectacolul, lansat in zi de doliu national, a atras mania CNA-ului.
Ca urmare a deciziei Guvernului, ziua de 14 martie a fost declarata zi de doliu national. Potrivit acestei hotarari, posturile de radio si televiziune urmau sa-si modifice programul intr-un mod corespunzator. CNA a recomandat, de asemenea, ca televiziunile sa renunte la spectacolele de divertisment.PROGRAME. Majoritatea televiziunilor s-au conformat. Pro TV a renuntat la "Vacanta mare", Antena 1 la "Divertis Parc" si "Canalul de Stiri". Singura televiziune care a facut exceptie de la regula a fost Prima TV. Postul tv a decis sa nu renunte la lansarea reality-show-ului Big Brother, desi si-au scurtat timpul de emisie la jumatate, renuntand sa mai transmita concertul de deschidere care dura doua ore. "Cele mai multe posturi tv s-au incadrat in recomandarea noastra", a declarat Ralu Filip, presedintele CNA.
EXCEPTIE. "Singura exceptie a fost Prima. Prin programul Big Brother televiziunea a dat dovada de o lipsa crasa de consideratie fata de un eveniment tragic. In plus, sa faci o astfel de transmisiune si sa pui insemnul de doliu mi se pare penibil". Presedintele CNA este de parere ca "TVR, Antena 1 si ProTV au pierdut bani alegand bunul simt" si crede ca nu ar fi corect fata de celelalte posturi sa nu propuna o sanctiune in cursul sedintei CNA de astazi. "Postul merita o sanctiune, ramane de vazut daca o putem da".
CONTRAATAC. In replica, Prima TV declara ca a fost la unison cu celelalte televiziuni, intrucat au scos din grila programele "Cronica Carcotasilor" si "Copiii spun lucruri trasnite". Concertul live a fost si el scos din grila, iar spectatorii au fost indemnati sa trimita SMS-uri pentru familiile celor disparuti. "Daca "Big Brother" nu ar fi fost o emisiune cu atat de multe implicatii, s-ar fi amanat lansarea ei. Insa concurentii fusesera adusi din diferite orase si cazati, impreuna cu persoanele apropiate, in Bucuresti, iar suplimente tv si anumite cotidiane erau deja sub tipar. Luni, identitatea celor 12 ar fi fost aflata, iar show-ul care urma sa dureze trei luni si pentru care se facusera preselectii din decembrie, ar fi fost compromis. Am preferat sa adaptam continutul lansarii, astfel incat sa nu fie nepotrivit".
Ratinguri mai slabe ca acum un an
Lansarea celui de-al doilea
show Big Brother nu a fost de
natura sa sparga topul audientelor. Cu un rating mediu
de 5,6%, Big Brother s-a situat
sub filmul transmis de
ProTV. Ratingul este infinit
mai mic decat anul trecut,
cand a facut 9,1 % in spectacolul
de deschidere. Intreaga
seara de duminica nu a fost
una fasta pentru audienta.
Tendinta pietei a fost ca
spectatorii sa stea departe
de televizor. Daca in urma cu
o saptamana, atat "Vacanta
mare" cat si "Divertis" avea
un rating de 19%-20%, acum
nici o medie nu a depasit
6 puncte.
( MIRUNA MIHALCEA, SEBASTIAN S. EDUARD
)