x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Suplimente Jurnalul Old Industrial pentru elite

Industrial pentru elite

10 Mar 2005   •   00:00

S-a deschis de curand sesiunea aplicatiilor pentru aspirantii la experienta festivalului de comunicare de la Cannes: delegati sau vanatori de lei, arena si-a deschis portile.

Intocmai ca nebunii masinilor de serie mica, care asteapta luni dupa luni, sa le ajunga in fata casei bijuteria comandata cu minutie, tot astfel, cui ii pasa de publicitatea de prima serie isi pregateste bagajele, in fiecare an, de cu vreme, pentru finele lunii iunie. Cea mai meschina dovada a entuziasmului suscitat de efervescenta

Cannes-ului, sunt hotelurile Rivierei. Cu tot pretul lor condimentat au camerele rezervate-ochi, si, pentru cine se incapataneaza sa participe, dar se hotaraste cu doar doua saptamani inainte, doar alternativa navetei Nisa - Cannes ramane in picioare. Cu opt mii de noi veniti, fie si pentru o saptamana, Riviera e, la propriu, neincapatoare.

Pentru vulpea care n-ajunge la struguri, Cannes Lions e doar locul unde se-aduna elitele cu staif ale industriei, de prin toate colturile lumii, de dragul glamour-ului. Pentru cine calca odata acolo, Cannes-ul inseamna educatie. Cu ceafa batuta de rasuflarea altor festivaluri regionale, mici, dar ambitioase, cu concurenta de peste oceane, din Asia adica si de la New York, Leul a vrut sa tina coada sus. A si reusit. Din 99 incoace, am asistat de la transformarea lui dintr-un festival de film publicitar si print, intr-unul industrial. La propriu si la figurat. Are raceala metalica a unei uzine, dar si suflul ei, pentru ca amploarea lui e de mari proportii. Cannes inseamna in 2005 competitie globala pe media creativa, radio, cyber, direct marketing, ba chiar design si PR. Inseamna infuzie de informatie si conectare la tot ce inseamna tendinte - de la comunitatile exotice la cele traditional recunoscute. Si inseamna doze concentrate de seminarii, 8 ore pe zi, tinute de personaje care au facut istorie. Desigur, festivalul iti rezerva si alte mici delicii. Descoperi cu chicot de pe unde le vine inspiratia unor mari nume de la noi, adevarate etaloane ale creativitatii mioritice, carora pe Dambovita nu le mai poti ajunge cu prajina la nas si care, din ograda Leilor, se vad mici de tot, in pantaloni scurti si cu retorica de revista la buzunarelul din spate.

Cannes nu e pentru toata lumea. Desi Riviera e plina ochi, festivalul ramane unul exclusivist.Costisitor, e pentru cine investeste in educatie. Pentru cine vrea, in fiecare an, sa mai puna un strat bun de informatie peste lucrurile citite, traite, exersate. Pentru cine-si respecta meseria si clientii indeajuns de mult incat sa se incarce cu experienta altora, pentru ca acasa sa stie ce inseamna sa livrezi ce-i mai bun. De aceea, pana la proba contrarie, Cannes ramane doar pentru elite.

×