x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Suplimente Jurnalul Old Manole si IMM-ul

Manole si IMM-ul

23 Mar 2004   •   00:00

Telefonia mobila si Mesterul Manole nu aveau nimic in comun. Pana acum cateva saptamani, cand a aparut o reclama cu "Noua mesteri mari/ Ingineri, zidari" care vorbesc cu totii la telefon.

Manole Construct GmbH s-a nascut la agentia de publicitate Gavrila&Asociatii. Dupa campania cu cei 10 "business men & women" care nu puteau trece toti printr-o usa rotativa, pe cei de la agentie i-a inspirat vechea legenda "Manastirea Argesului" ca sa promoveze un abonament la firma de telefonie mobila Zapp.

De ce Manole?

Ideea indeplinea toate conditiile pe care le punea produsul Zapp Share Free: un grup de 10 oameni si o poveste de succes a unui intreprinzator, ne spune directorul de la agentia Gavrila& Asociatii, Alina Gavrila.

"Si Manole e primul intreprinzator roman", continua Alina Gavrila. "Trebuia sa dovedim eficienta unei intreprinderi in care exista o comunicare eficienta. Legenda, de supernotorietate, a fost transpusa in zilele noastre."

Firma din spot e o metafora. Sunt o gramada de mesteri Manole care incearca sa formeze o firma cu cel mult 10 oameni si sa o faca sa mearga. "Eram pregatiti sa sustinem mult ideea in fata clientului. Dar lor le-a placut din prima si au preferat-o altor scenarii", povesteste Alina Gavrila.

Umorul negru romanesc

Finalul legendei Mesterului Manole este zidirea Anei, nevasta sa, in peretele unei manastiri. In reclama, sacrificiul femeii devine... o poanta: patronul IMM-ului din spot si-a uitat telefonul la nevasta zidita in peretele constructiei.

"Ne-am gandit ca aici e nevoie de umorul negru romanesc. Romanii nu iau in tragic finalul povestii, sunt obisnuiti cu ea. Strainii da, se mai mira, dar romanii nu. De multe ori iti uiti mobilul acasa cand pleci la serviciu sau il uiti la sotie. Si antreprenorul nostru l-a uitat", spune Alina Gavrila.
(ANA-MARIA LUCA )

Filmari cu peripetii

Toate cadrele au fost filmate afara. Ceea ce a pus probleme tehnicienilor de la casa de productie Multimedia Est. Aveau nevoie de soare. "Si cu vremea din primavara asta, mai greu. Am asteptat o zi cu soare, care nu mai venea. Am urmarit toate prognozele meteo vreo doua saptamani... pana am ales o sambata", spune Alina Gavrila. Tot spotul a fost filmat intr-o singura zi, pentru ca nu se putea baza nimeni pe vremea de februarie. "Si asa soarele mai intra in nori, il mai asteptam sa iasa. A inceput si ploaia in cele din urma. Cei de la costume stergeau picaturile de ploaie de pe haine, sa nu se vada in spot. Au fost peripetii. Dar am avut si putin noroc. Actorul care il juca pe Manole a intrat repede in rol. Ne-a placut si noua si regizorului." Vocea din fundalul spotului "Manole" este a lui Artan, solistul formatiei Partizan, "o voce de povestitor, cu o anumita ironie", spune Alina Gavrila.

×
Subiecte în articol: gavrilă manole