Obezitatea copiilor din Statele Unite este strans legata de publicitatea la care sunt expusi, sustine un studiu al Fundatiei americane Kaiser Family, citat de publicatia electronica "Adage".
"O mare parte a mesajelor mediatice care tintesc copiii sunt incarcate cu mesaje publicitare elaborate, dintre care multe promoveaza produse alimentare precum dulciuri, sucuri acidulate sau snaksuri ", afirma raportul fundatiei, prezentat la un forum de discutii de la Washington. Proiectul a fost sinteza a 40 de alte studii care explorau influenta mesajului mediatic asupra modelelor si modei in alimentatia copiilor.
Copiii petrec in medie cinci ore si jumatate in fiecare zi folosind mass-media, in special televizorul, limitand timpul pe care il petrec jucandu-se. In acelasi timp, ei sunt confruntati cu o "explozie" de mesaje mediatice care li se adreseaza si care contin in cea mai mare parte publicitate. Copiii sunt expusi la 40.000 de reclame televizate pe an. Psihologii nu sunt inca hotarati daca ar trebui sa sfatuiasca familiile sa-si lase copiii mai putin la televizor, daca ar trebui sa se reduca numarul reclamelor adresate copiilor sau daca e nevoie de o campanie de promovare pentru informatii despre nutritie. (Ana-Maria Luca)
Citește pe Antena3.ro