x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Suplimente Jurnalul Old Oraseanul cu alura de alpinist

Oraseanul cu alura de alpinist

13 Mai 2004   •   00:00

AUTO

Noua versiune a lui Land Rover Freelander are un aspect placut, care il apropie de fratele mai mare, Range Rover. Din pacate, desi are o garda la sol mare, nu are caracterul unei masini de teren.
CATALIN FAINISI

Land Rover Freelander este o masina, care, in cei sapte ani de cand a fost lansata, a avut un succes ce i-a determinat pe constructori sa continue traditia. SUV-ul britanic a fost supus recent unei restilizari, care are menirea de a-l face mai atragator. Designul farurilor sale a fost inspirat de cel al fratelui mai mare, Range Rover. De asemenea, la nivelul aspectului, grupurile optice din spate au fost pozitionate mai sus decat la vechea versiune.

LENT. Freelander este propulsat de un motor diesel de 2 litri, care dezvolta 112 cai putere. Transmisia este facuta prin intermediul unei cutii automate cu posibilitatea de a introduce manual cele cinci trepte de viteza. Pentru aceasta facilitate, clientul trebuie sa scoata din buzunar 1.600 de euro fata de pretul de pornire de 21.728 euro, fara taxe. Problema cauzata de transmisia automata este demarajul greu, masina avand reprize mai bune intre treapta a doua si a treia. Viteza nu este punctul forte al lui Freelander, care depaseste cu greu 120 de kilometri pe ora.

STABILITATE. Tractiunea integrala permanenta si suspensiile bune asigura o tinuta de drum buna, SUV-ul descurcandu-se foarte bine in viraje si oferind o stabilitate sporita. Cu toate acestea, comportamentul acestui model este mai apropiat de cel al automobilelor decat de cel al masinilor de teren. Lipsit de reductor, Freelander are garda la sol de 22 centimetri, care ii permite sa treaca fara probleme printre denivelarile din zonele accidentate. Sistemul HDC controleaza coborarea in pantele dificile, mentinand capacitatea de virare a rotilor si viteza constanta pana la 8 kilometri pe ora. Dintre dotarile de serie, pot fi mentionate sistemul ABS si controlul electronic al tractiunii care sunt dotari de serie, precum si airbagurile frontale pentru sofer si pasager.

Interior restilizat

Plansa de bord a lui Freelander a preluat elemente de stil de la modelul Range Rover si este mult mai ergonomica. Dintre dotarile de serie pot fi enumerate servodirectia, oglinzile electrice incalzite si geamurile electrice, pentru toate usile, precum si pentru luneta. In schimb, pentru aer conditionat si sistem de sonorizare trebuie platita o suma suplimentara. Pozitia inalta a soferului este un dezavantaj cauzat de scaunul care nu poate fi reglat pe inaltime. De asemenea, locul pentru pasagerii din spate este limitat, afectand mai ales persoanele inalte.

Date tehnice: Land Rover Freelander 2,0 Td4

  • Pret: 21.728 euro, fara taxe
  • Cilindree: 2 litri
  • Putere: 112 CP
  • Consum mediu: 7,6 litri/100km, motorina
  • Lungime: 4,346 metri
  • Latime: 1,81 metri
  • Inaltime: 1,76 metri
  • Capacitate rezervor: 59 litri
  • ×