Un simţ al formei şi al nuanţei pe care doar artiştii autentici îl au. La nici 28 de ani, Florin Noje e un hairstylist de nouă generaţie care, pentru Rivers – cea mai recentă colecţie a lui – a primit aplauze la scenă deschisă. Urban şi actual, Noje nu face parte din grupul stiliştilor care beau apă plată cu lămâie...
Când a primit invitaţia din partea L'Oreal de a fi unul dintre cei trei stilişti români ale căror colecţii vor fi pe scena de la Opera Română (odată cu lansarea Inoa) a fost copleşit. "E un privilegiu să fii considerat unul dintre cei mai importanţi creatori ai momentului, în contextul în care industria hairstyling-ului a evoluat spectaculos în România şi competiţia e acerbă.
Mi-am dorit să fiu la înălţimea aşteptărilor şi să vin cu o colecţie care să justifice încrederea acordată", spune Noje. Inoa punea preţ pe un mod inovator de colorare a părului, atât în procesul de preparare a substanţelor de nouă generaţie, dar şi în rezultatul aplicării amestecului.
La pregătirile care au anticipat prezentarea colecţiei a văzut care sunt efectele: "Părul aproape că are irizaţii, ai senzaţia că lumina se multiplică la contactul cu firele. Comparaţia între părul lung, unduitor şi universul acvatic e naturală. După ce am ales tema colecţiei, am selectat modele cu tipologii diferite, iar rezultatul intervenţiei pe aceste texturi variate de păr - de la cel afro la cel caucazian - a fost o implicită celebrare a apelor planetei!". Cum a ajuns la... nuanţe?
"E vorba de un blond cald, pornind de la vopsiri repetate, de un roşcat solar, tonic, care să nu arate artificial, ci din seria aceea a culorilor «morcoveaţă» pe care îl au naţiile germanice, de un brun care să nu decadă în roşcat, ci să-şi păstreze independenţa cromatică. Pentru ca lucrurile să fie spectaculoase, am ales şi tipuri de păr dificil - fie că mai fusese vopsit înainte în nuanţe variate, fie că era cu textura dificilă...".
S-a spus despre prezentarea lui că a fost cea mai coerentă dintre toate - de la ţinută, la muzică, la machiaj şi la dinamica pe scenă. Cum a reuşit să facă diferenţa? "Ca orice art director, important e să ai în egală măsură o viziune de ansamblu, dar şi capacitatea de a o declina până la ultimele detalii. În esenţă,de la oamenii de hair style există aşteptări cumva limitate: să fie «colorişti» talentaţi, să compună frizuri care să-i avantajeze pe oameni. Şi cam atât.
În plus, cred că marele merit al coerenţei întregii prezentări le aparţine colegilor şi partenerilor mei. Fără sfaturile lui Cătălin Enache, stilistul care a selectat de la Lena Criveanu şi de la Mirela Diaconu toate ţinutele (inclusiv încălţămintea cu temperament de la Smiling shoes), fără talentul incontestabil al Danei Argeşan - care s-a ocupat de machiajul tuturor modelelor şi fără partenerii mei de lucru în mod cert n-am fi ajuns la un rezultat spectaculos".
Citește pe Antena3.ro