O campanie de informare privind efectele nocive ale tutunului şi necesitatea interzicerii fumatului în spaţiile publice a fost lansată, ieri, de Asociaţia Tinerii Uniţi (ATU) în parteneriat cu Ministerul Sănătăţii. Campania este dedicată în mod special tinerilor şi va fi promovată în mediul online, pe Facebook.
Reprezentanţii ONG-ului speră ca un filmuleţ de animaţie de 1 minut, prin care vor explica tinerilor de ce este bine să se lase de fumat, va duce la diminuarea numărului de fumători. Potrivit Eurobarometrului publicat pe 30 mai, în ultimii trei ani numărul fumătorilor a crescut în rândul românilor cu vârste între 15 şi 24 de ani: de la 29% (2011) la 33% (2014). Cel mai afectat este segmentul de vârstă 25-39 de ani, cu o pondere a fumătorilor de 42%. Aceştia îşi aleg ţigările în funcţie de gust (91%), nivelul de nicotină (să fie mai slabe) şi de felul în care arată pachetul.
„Vrem să-i informăm şi că, spre exemplu, ţigările light, cu mai puţină nicotină, nu sunt neapărat mai sănătoase decât celelalte”, spune Ioana Tomuş, expert în politici de sănătate.