5 aprilie 2008:Cei care vizitează Statuia Libertăţii se pot delecta şi cu o porţie de mâncare organică la Crown Cafè
CRITICI. Prezentat ca o mare reuşită, standardul organic american pentru produsele de îngrijire personală – OASIS – este blamat de Asociaţia Consumatorilor Organici (OCA) din Statele Unite. Potrivit OCA, noul standard OASIS permite ca un produs să fie etichetat ca “organic” chiar dacă acesta conţine substanţe petrochimice, hidrogenaţi şi sulfaţi. Consumatorii acuză că acest standard a fost creat exclusiv de reprezentanţii industriei convenţionale ca Estee Lauder, Loreal şi Hain, fără consultarea consumatorilor organici, a fermierilor şi a companiilor care produc cosmetice certificate după standardele Departamentului de Agricultură al SUA.
TURISM. Cei care vizitează Statuia Libertăţii se pot delecta şi cu o porţie de mâncare organică la Crown Cafè. Iar Evelyn Hill, firma care operează acest restaurant pe Insula Libertăţii, sub contract cu National Park Service, le oferă vizitatorilor nu numai ocazia de a mânca sănătos, ci şi posibilitatea de a se îmbrăca “verde”. Pentru că, pe lângă restaurant, Evelyn Hill are şi un magazin de suveniruri, unde se vând tricouri din bumbac organic.
ITALIA. Sectorului organic italian i-a mers bine în 2007. În timp ce consumul de produse convenţionale a stagnat, cel de produse bio a crescut. Potrivit datelor colectare de AcNielsen-Ismea, gospodăriile au cheltuit, în medie, cu 10% mai mult pe produse organice în 2007, comparativ cu 2006. Vânzările de lapte şi produse lactate au crescut cu 10%, în timp ce achiziţiile de fructe şi legume bio cu 25%. Statisticile confirmă şi o creştere a consumului de mâncare pentru bebeluşi – 32%, ulei – 6%, orez, paste făinoase organice şi carne – 20%.
CAFEA. În Statele Unite activează aproximativ 40 de importatori de cafea organică, potrivit unui studiu făcut de consultantul internaţional Daniele Giovannucci, citat de presa internaţională. În 2006, importurile americane de cafea verde organică au crescut cu aproximativ 56% comparativ cu 2005. Giovannucci estimează că vânzările globale de cafea certificată bio au depăşit 67.000 de tone metrice în 2006. Din această
cantitate, aproape jumătate – 30.700 de tone metrice – a fost cumpărată de consumatorii din America de Nord.