Aprobarea noului logo european pentru agricultura organică va fi amânată pentru anul 2010, potrivit unei informaţii publicate de Organic Market Info. Decizia a fost luată deoarece schiţa noului logo, cu care ar fi trebuit inscripţionate toate produsele organice începând din anul 2009, este asemănătoare siglei folosite de reţeaua germană de supermarketuri Aldi.
Aprobarea noului logo european pentru agricultura organică va fi amânată pentru anul 2010, potrivit unei informaţii publicate de Organic Market Info. Decizia a fost luată deoarece schiţa noului logo, cu care ar fi trebuit inscripţionate toate produsele organice începând din anul 2009, este asemănătoare siglei folosite de reţeaua germană de supermarketuri Aldi.
"Comisia Europeană este dedicată promovării şi încurajării consumului de produse organice în ţările UE. O parte importantă a acestui proces este crearea unui program pentru hrana organică şi a unui nou logo pentru toate produsele bio. Comisia a decis să lanseze acest program de promovare în această vară", a declarat Michael Mann, purtătorul de cuvânt al comisarului european pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, citat de Organic Market Info. Mann a precizat că o parte importantă a acestui program este lansarea unei concurs pentru desemnarea noului logo, la care pot participa toţi cetăţenii UE. Comisia Europeană va cere amânarea cu un an a datei de la care trebuie introdus noul logo, pentru a da posibilitatea alegerii celei mai bune creaţii. "Aldi a luat legătura cu Comisia Europeană şi a semnalat faptul că logoul adoptat pentru hrana organică seamănă foarte mult cu cel al lanţului german de magazine", a mai spus Mann.
DISPUTE. Scopul noului logo este de a furniza consumatorilor informaţii despre originea produsului şi de a creşte încrederea acestora că mărfurile pe care le cumpără conţin cel puţin 95% ingrediente organice. Adoptarea acestuia este însă anevoioasă, atât din cauza disputelor politice, cât şi din cauza reticenţei producătorilor de a mai adăuga încă o siglă pe ambalaje. Producătorii susţin că mărcile obţinute de la institutele de certificare a produselor bio sunt suficiente, deoarece rigorile pe care trebuie să le respecte sunt mult mai dure decât cele ale UE.
"Comisia Europeană este dedicată promovării şi încurajării consumului de produse organice în ţările UE. O parte importantă a acestui proces este crearea unui program pentru hrana organică şi a unui nou logo pentru toate produsele bio. Comisia a decis să lanseze acest program de promovare în această vară", a declarat Michael Mann, purtătorul de cuvânt al comisarului european pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, citat de Organic Market Info. Mann a precizat că o parte importantă a acestui program este lansarea unei concurs pentru desemnarea noului logo, la care pot participa toţi cetăţenii UE. Comisia Europeană va cere amânarea cu un an a datei de la care trebuie introdus noul logo, pentru a da posibilitatea alegerii celei mai bune creaţii. "Aldi a luat legătura cu Comisia Europeană şi a semnalat faptul că logoul adoptat pentru hrana organică seamănă foarte mult cu cel al lanţului german de magazine", a mai spus Mann.
DISPUTE. Scopul noului logo este de a furniza consumatorilor informaţii despre originea produsului şi de a creşte încrederea acestora că mărfurile pe care le cumpără conţin cel puţin 95% ingrediente organice. Adoptarea acestuia este însă anevoioasă, atât din cauza disputelor politice, cât şi din cauza reticenţei producătorilor de a mai adăuga încă o siglă pe ambalaje. Producătorii susţin că mărcile obţinute de la institutele de certificare a produselor bio sunt suficiente, deoarece rigorile pe care trebuie să le respecte sunt mult mai dure decât cele ale UE.
Citește pe Antena3.ro