x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Terapii complementare “Renunţaţi la această idee!”

“Renunţaţi la această idee!”

de Florina Zainescu    |    11 Apr 2008   •   00:00
 “Renunţaţi la această idee!”
Sursa foto: Jurnalul foto/

Încercarea Comisiei Europene de a introduce un nou logo, obli­gatoriu, pentru produsele provenite din agricultura biologică din UE pare sortită eşecului. După ce a fost “şters” şi amînat, organizaţiile de producători cer să fie eliminat.

Încercarea Comisiei Europene de a introduce un nou logo, obli­gatoriu, pentru produsele provenite din agricultura biologică din UE pare sortită eşecului. După ce a fost “şters” şi amînat, organizaţiile de producători cer să fie eliminat.

 

Introducerea unui nou logo bio european este par­te integrantă a nou­lui regulament european în domeniu, care trebuie să intre în vigoare din 1 ianua­rie 2009. Desenul noului logo a fost aprobat, de principiu, în ianuarie 2008. Dar la scurt timp Comisia s-a văzut ne­voi­tă să-l “şteargă”, din cauză că semăna cu marca lanţului german de magazine Aldo. Şi cum redesenarea siglei necesită timp, introducerea noului logo va fi amînată pentru 2010.

 

PROTEST. “Este un de­zas­tru”, consideră Francis Blake, preşedintele IFOAM UE Group, citat de publicaţia on-line Organic Market. “Toa­tă această nebunie cu logo-ul poate provoca probleme serioase. Nu este posibil să amîni numai partea ce vi­zea­ză logo-ul. Sînt şi alte preve­deri în regulament care au implicaţii asupra modului de etichetare a produselor orga­nice, ceea ce înseamnă că multe produse ar trebui să-şi schimbe etichetele de două ori (n.r. – o dată la 1 ianuarie 2009, o dată cu intrarea în vigoare a noului regulament european, a doua oară la 1 ianuarie 2010, o dată cu introducerea noului logo european, care va fi obligatoriu). Această si­tuaţie este absolut neaccep­ta­bilă pentru piaţă”, a explicat Blake. Drept urmare, IFOAM – o organizaţie pentru miş­ca­rea organică, reprezentativă la nivel global – cere CE să renunţe la logo-ul obligatoriu, altfel este în primejdie chiar implementarea noului regulament european.

Toată această nebunie cu logo-ul afectează şi România, pentru că, fiind membri UE, trebuie să implementăm şi noi, de anul viitor, noul regulament. Şi vom fi obligaţi să aplicăm pe produse, pe lîngă sigla naţională “ae”, şi noul logo european, cînd se va lua o decizie în privinţa lui.

 

Probleme vechi

Reclamaţia depusă de nemţii de la Aldo, prin care Comisiei Europene i se atrăgea atenţia că deja defunctul nou logo bio european (foto) seamănă cu marca sa, nu a făcut decît să dea apă la moară producătorilor bio din UE care cîrteau de mult îm­po­triva obligativităţii acestuia.

Ei nu se înghesuie să folosească nici actualul logo european – care nu e obli­gatoriu –, considerînd că siglele institutelor de certificare sunt suficiente, rigorile obţinerii acestora fiind mai dure decît cele ale UE.

 

florina.zainescu@jurnalul.ro

×
Subiecte în articol: european bio logo