TREND ● Nike şi Levi Strauss fac haine eco
În Europa Occidentală, în America, dar şi în alte colţuri ale lumii,
hainele din bumbac organic nu numai că sînt în tendinţe, dar sînt
văzute ca viitorul modei.
TREND ● Nike şi Levi Strauss fac haine eco
În Europa Occidentală, în America, dar şi în alte colţuri ale lumii, hainele din bumbac organic nu numai că sînt în tendinţe, dar sînt văzute ca viitorul modei.
Hăinuţe pentru bebeluşi, lenjerie intimă, tricouri, bluze, pantaloni, fuste, rochii, pelerine: oferta de haine din fibre organice este diversificată în Occident. Din păcate, în România găseşti foarte rar aşa ceva, pe la prezentări de modă şic.
Potrivit unui raport preliminar al organizaţiei internaţionale Organic Exchange, vînzările globale de produse din bumbac organic în reţeaua de retail au crescut cu 85% în 2006, pînă la 1,1 miliarde de dolari, şi cu 83% în 2007, la aproape două miliarde de dolari. Printre motivele ce au determinat expansiunea pieţei bumbacului bio se numără cererea mare a consumatorilor pentru îmbrăcăminte, diverse "textile" pentru uz casnic (prosoape, perne, pilote, saltele), dar şi pentru produse de îngrijire personală care conţin fibre organice (dischete demachiante, absorbante). De altfel, potrivit Organic Exchange, îmbrăcămintea din bumbac bio reprezintă 85% din totalul cererii de pe piaţă, produsele textile pentru uz caznic circa 10%, iar produsele pentru îngrijire personală care au fibre de bumbac reprezintă în jur de 5%. De ce se caută bumbacul bio? Pentru că cel convenţional "înghite" circa 25% din insecticidele şi 10% din pesticidele folosite în lume şi poate provoca alergii.
MĂRCI. Un rol important în "explozia" bumbacului ecologic îl joacă şi înmulţirea programelor dedicate acestei plante, susţinute de companii care sunt pe piaţa organică de mai mulţi ani, cum ar fi Edu (Irlanda), Gaiam (SUA), Hanna Andersson (SUA), H&M (Suedia), Howies (Marea Britanie), Levi Strauss & Co (SUA), Loomstate (SUA), Nordstrom (SUA), Under the Canopy (SUA), Marks & Spencer (Marea Britanie) şi Woolworth (Africa de Sud). În plus, noi şi noi branduri de top intră pe această piaţă anual. De exemplu, în 2007 au trecut la bio Barney’s (SUA), C&A (Marea Britanie), Next (Marea Britanie), Pottery Barn (SUA), Stella McCartney şi Target (SUA). În topul cinci al brandurilor şi retailerilor cu cele mai mari programe pentru bumbac organic se regăsesc Wal-Mart/Sam’s Club, Nike, Woolworth, Coop Elveţia şi C&A.
În Europa Occidentală, în America, dar şi în alte colţuri ale lumii, hainele din bumbac organic nu numai că sînt în tendinţe, dar sînt văzute ca viitorul modei.
Hăinuţe pentru bebeluşi, lenjerie intimă, tricouri, bluze, pantaloni, fuste, rochii, pelerine: oferta de haine din fibre organice este diversificată în Occident. Din păcate, în România găseşti foarte rar aşa ceva, pe la prezentări de modă şic.
Potrivit unui raport preliminar al organizaţiei internaţionale Organic Exchange, vînzările globale de produse din bumbac organic în reţeaua de retail au crescut cu 85% în 2006, pînă la 1,1 miliarde de dolari, şi cu 83% în 2007, la aproape două miliarde de dolari. Printre motivele ce au determinat expansiunea pieţei bumbacului bio se numără cererea mare a consumatorilor pentru îmbrăcăminte, diverse "textile" pentru uz casnic (prosoape, perne, pilote, saltele), dar şi pentru produse de îngrijire personală care conţin fibre organice (dischete demachiante, absorbante). De altfel, potrivit Organic Exchange, îmbrăcămintea din bumbac bio reprezintă 85% din totalul cererii de pe piaţă, produsele textile pentru uz caznic circa 10%, iar produsele pentru îngrijire personală care au fibre de bumbac reprezintă în jur de 5%. De ce se caută bumbacul bio? Pentru că cel convenţional "înghite" circa 25% din insecticidele şi 10% din pesticidele folosite în lume şi poate provoca alergii.
MĂRCI. Un rol important în "explozia" bumbacului ecologic îl joacă şi înmulţirea programelor dedicate acestei plante, susţinute de companii care sunt pe piaţa organică de mai mulţi ani, cum ar fi Edu (Irlanda), Gaiam (SUA), Hanna Andersson (SUA), H&M (Suedia), Howies (Marea Britanie), Levi Strauss & Co (SUA), Loomstate (SUA), Nordstrom (SUA), Under the Canopy (SUA), Marks & Spencer (Marea Britanie) şi Woolworth (Africa de Sud). În plus, noi şi noi branduri de top intră pe această piaţă anual. De exemplu, în 2007 au trecut la bio Barney’s (SUA), C&A (Marea Britanie), Next (Marea Britanie), Pottery Barn (SUA), Stella McCartney şi Target (SUA). În topul cinci al brandurilor şi retailerilor cu cele mai mari programe pentru bumbac organic se regăsesc Wal-Mart/Sam’s Club, Nike, Woolworth, Coop Elveţia şi C&A.
Cei mai mari producători
Cantitatea de bumbac organic produsă la nivel mondial în perioada septembrie 2006-septembrie 2007 a fost cu aproximativ 53% mai mare comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2005/2006. Astfel, pînă în septembrie 2007 se produseseră 57.931 de tone de bumbac bio – 265.517 baloţi – în 24 de ţări din lume. Primele zece ţări producătoare de bumbac organic sînt Turcia, India, China, Siria, Peru, SUA, Uganda, Tanzania, Israel şi Pakistan. Aproape jumătate din bumbacul organic provine din Orientul Mijlociu – Turcia, Siria şi Israel –, în timp ce aproximativ o treime (32,9%) din India şi Pakistan.
Citește pe Antena3.ro