x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Terapii complementare Tipologia clientului

Tipologia clientului

de Florina Zainescu    |    03 Iul 2008   •   00:00
Tipologia clientului

STUDIU ● Cine, ce şi de ce cumpără alimente organice
Spune-mi ce te determină să cumperi, ca să-ţi spun ce fel de bioconsumator eşti. Agenţia germană de marketing Diffferent a împărţit clienţii bio în patru categorii.



STUDIU ● Cine, ce şi de ce cumpără alimente organice
Spune-mi ce te determină să cumperi, ca să-ţi spun ce fel de bioconsumator eşti. Agenţia germană de marketing Diffferent a împărţit clienţii bio în patru categorii.

Diffferent a intervievat peste 1.000 de consumatori cu privire la obiceiurile de achiziţie a produselor eco. 16,2% au declarat că au venituri mari – peste 4.000 de euro pe lună şi 45,9% s-au declarat clienţi ocazionali de bio – din produsele cumpărate lunar, mai puţin de 50% sînt organice. Pe baza rezultatelor sondajului, Diffferent a identificat mai multe tipuri de cumpărători bio: "Green Indulgence" ("Răsfăţ verde"), "Green Attitude" ("Atitudine verde") – clienţi împătimiţi, "Organic Quality Seeker" ("Căutător de calitate bio") şi "Organic Mainstream" ("Moda organică") – consumatori de ocazie.

CARACTERISTICI. Cumpărătorii din categoria "Green Indulgence" (9,68% din bioconsumatori) au venituri ridicate şi sînt fideli produselor eco. Peste jumătate din alimentele cumpărate de aceştia sînt bio. Aceşti consumatori cred în produsele sustenabile şi le aleg după preţ, ci după ambalaj, marcă şi sigla certificatorului. Pentru clienţii din categoria "Green Attitude" (44,42%), produsele eco fac parte din viaţa de zi cu zi. Ei au venituri mai mici decît cei din prima categorie şi aleg produsele după originea şi ingredientele acestora şi luînd în calcul beneficiile pentru sănătate şi mediu.

În categoria "Organic Quality Seeker" (6,65%) intră cumpărătorii bio cu venituri mari, însă în al căror coş de consum se regăsesc mai puţin de 50% produse eco. Aceştia sînt interesaţi de alimente de calitate superioară şi îşi orientează decizia de cumpărare după marcă şi ambalaj. Şi în coşurile cu alimente ale clienţilor din categoria "Organic Mainstream" se regăsesc mai puţin de 50% produse eco. Aceştia cumpără bio pentru că aşa e moda şi mai puţin din convingere. Sînt persoane cu venituri medii, pentru care preţul este primul criteriu de care ţin cont cînd iau decizia de cumpărare.

×
Subiecte în articol: bio