x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Trup, minte, suflet Avertisment CNA: Nu mai mintiti consumatorul cu televizorul!

Avertisment CNA: Nu mai mintiti consumatorul cu televizorul!

de Cristina Andreea Calin    |    05 Feb 2007   •   00:00
Avertisment CNA: Nu mai mintiti consumatorul cu televizorul!

Gata cu reclamele ce ne fac sa credem ca pentru paharul nostru cu suc se storc kilograme intregi de fructe! Producatorii vor fi nevoiti sa ne informeze exact cat de natural este fiecare suc.

Gata cu reclamele care ne fac sa credem ca pentru paharul nostru cu suc se storc kilograme intregi de portocale! Producatorii vor fi nevoiti sa ne informeze exact cat suc natural este in fiecare doza.

Consiliul National al Audiovizualului a initiat o dezbatere menita sa identifice solutiile pentru asigurarea unei informari corecte si a unei protectii a publicului privind publicitatea la anumite produse in special alimentare. Ralu Filip, presedintele CNA, ne-a declarat ca prin aceasta campanie nu se doreste ca publicul sa beneficieze de o informare completa asupra continutului anumitor produse alimentare, ci se vrea sa se atraga atentia. Noile reglementari romanesti in materie de publicitate la produsele alimentare vin in urma constatarii ca la nivel international se acorda o tot mai mare importanta luptei impotriva alimentelor nesanatoase. Mai mult, Parlamentul European doreste modificarea Directivei cu privire la publicitatea la alimente.

NORME. Discutiile avute de CNA cu reprezentantii International Advertising Asociation si cu cei ai Romanian Advertising Conceil, cu cei ai industriei alimentare si cu directorii de marketing ai televiziunilor au avut ca punct comun publicitatea la alimente si elaborarea unor norme specifice. Ralu Filip spune ca una dintre acestea este eliminarea din publicitatea tv a recomandarilor medicale pentru alimente si produse de larg consum, cu exceptia celor destinate igienei. Cea de-a doua este mentionarea procentului de MDM (carne dezosata mecanic) in publicitatea la mezeluri si pateuri de ficat. In celelalte tari ale Uniunii Europene, procentul nu are voie sa depaseasca 3% si este specificat pe eticheta produsului. O data cu intrarea in vigoare a acestor norme, producatorii vor fi obligati sa mentioneze procentul de concentrat natural si de zahar in publicitatea la sucuri, bauturi racoritoare si alte produse alimentare.

Mentionarea procentului de grasimi la produsele lactate si a procentului de sare din chipsuri va deveni o informatie obisnuita atunci cand vom privi reclamele la aceste produse.

REGLEMENTARI IN FRANTA
In Franta incepand cu 1 februarie 2007, in cadrul publicitatii facute la televizor, radio, presa, in publicatiile alimentare, pe afisele si brosurile distribuitorilor si procesatorilor de alimente este obligatorie inscriptionarea urmatoarelor mesaje: "Pentru sanatatea dumneavoastra, evitati sa mancati prea gras, prea dulce, prea sarat", "Evitati sa mancati intre mese", "Consumati cinci fructe si legume pe zi". Conform Legii de sanatate publica publicata, la 2 august 2004, ca masura pentru combaterea obezitatii, cei care refuza sa se conformeze pot obtine o derogare in schimbul unei taxe de 1,5% din costul publicitatii, ce se va varsa in contul Institutului de prevenire si educatie pentru sanatate. Astfel, Franta e primul stat angajat direct in lupta impotriva obezitatii.

×
Subiecte în articol: bun de consum