Gata cu reclamele ce ne fac sa credem ca pentru paharul nostru cu suc se storc kilograme intregi de fructe! Producatorii vor fi nevoiti sa ne informeze exact cat de natural este fiecare suc.
Gata cu reclamele care ne fac sa credem ca pentru paharul nostru cu suc se storc kilograme intregi de portocale! Producatorii vor fi nevoiti sa ne informeze exact cat suc natural este in fiecare doza. Consiliul National al Audiovizualului a initiat o dezbatere menita sa identifice solutiile pentru asigurarea unei informari corecte si a unei protectii a publicului privind publicitatea la anumite produse in special alimentare. Ralu Filip, presedintele CNA, ne-a declarat ca prin aceasta campanie nu se doreste ca publicul sa beneficieze de o informare completa asupra continutului anumitor produse alimentare, ci se vrea sa se atraga atentia. Noile reglementari romanesti in materie de publicitate la produsele alimentare vin in urma constatarii ca la nivel international se acorda o tot mai mare importanta luptei impotriva alimentelor nesanatoase. Mai mult, Parlamentul European doreste modificarea Directivei cu privire la publicitatea la alimente.
REGLEMENTARI IN FRANTA
|
In Franta incepand cu 1 februarie 2007, in cadrul publicitatii facute la televizor, radio, presa, in publicatiile alimentare, pe afisele si brosurile distribuitorilor si procesatorilor de alimente este obligatorie inscriptionarea urmatoarelor mesaje: "Pentru sanatatea dumneavoastra, evitati sa mancati prea gras, prea dulce, prea sarat", "Evitati sa mancati intre mese", "Consumati cinci fructe si legume pe zi". Conform Legii de sanatate publica publicata, la 2 august 2004, ca masura pentru combaterea obezitatii, cei care refuza sa se conformeze pot obtine o derogare in schimbul unei taxe de 1,5% din costul
publicitatii, ce se va varsa in contul Institutului de prevenire si educatie pentru sanatate. Astfel, Franta e primul stat angajat direct in lupta impotriva obezitatii.
|