Giganții industriei aeronautice sunt loviți în plin de pandemie. Din cauza prăbușirii traficului aerian de pasageri, comenzile de aparate noi sunt blocate.Conform estimărilor, numărul pasagerilor ar putea să revină la nivelul din 2018 abia în 2023-2024. Aceasta atrage o redimensionare a investițiilor în modernizarea flotelor, comenzile putând să scadă la 80-90 la sută pentru avioanele comerciale livrate de Airbus și Boeing. Pentru Airbus, ar fi o reducere de producție de circa 2000 de avioane.
În consecință și furnizorii de echipamente își reduc producția și restructurează personalul. Rolls-Royce, fabricantul de motoare de avion a anunțat disponibilizarea a 9000 de posturi, reprezentând 17 la sută din personalul companiei.
În România, fabrica AEROTEC din Ghimbav-Brașov furnizează piese de structură pentru AIRBUS. Nu există informații disponibile despre modificarea comenzilor nici la fabricile din Bacău-AEROSTAR și București ROMAERO. care furnizează echipamente și servicii de mentenanță în domeniul aeronautic.