x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale Din bucătăria Cirque Du Soleil

Din bucătăria Cirque Du Soleil

de Sebastian S. Eduard    |    19 Ian 2015   •   18:20
Din bucătăria Cirque Du Soleil

Au mai rămas zece zile până la premiera Quidam la Bucureşti, cea de-a treia producţie cu care Cirque du Soleil vizitează România. Puţini sunt cei care ştiu ce presupune un astfel de spectacol. Să vă faceţi o idee vă spunem doar că geneza unui nou spectacol durează între 36 şi 50 de luni. Dezvoltarea oricărui nou spectacol Cirque du Soleil costă în medie aproape 25 de milioane de dolari. După ce se schiţează povestea de la baza showului, sunt angajaţi aproximativ 200 de noi colaboratori. Figurile acrobaţilor sunt recreate cu ajutorul unei imprimante 3D, astfel încât designerii vestimentari să creeze costume adaptate specific interpretului fiecărui rol. Încălţămintea e produsă în atelierele circului. Repetiţiile fizice încep în medie cu şase luni înaintea premierei noii producţii. Majoritatea showurilor Cirque du Soleil au o distribuţie preponderent masculină, 60-70% dintre artişti fiind bărbaţi. Vârsta medie a angajaţilor Circului este de 34 de ani.
Următoarea creaţie marca Cirque du Soleil, bazată pe blockbusterul Avatar, este deja în lucru. Co-produs de regizorul James Cameron, showul urmează a se lansa în Montreal în decembrie.

×