Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Covorul lui Aladin, testat în spaţiu

Covorul lui Aladin, testat în spaţiu

07 Mar 2009   •   00:00

Pentru a studia efectele pe care absenţa gravitaţiei le are asupra organismului uman, astronautul Koichi Wakata va încerca să stea pe un covor care pluteşte în condiţii de imponderabilitate.

Experimentul face parte dintr-un proiect inedit pe care Agenţia Aerospaţială Japoneză (JAXA) intenţionează să le efectueze la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS). Potrivit tabloidelor britanice, Wakata va încerca, printre altele, să îşi pună picături în ochi, în condiţiile absenţei gravitaţiei, să împacheteze haine şi să facă skandenberg cu un coleg astronaut.

Japonezul, care va petrece trei luni pe ISS, şi-a propus să experimenteze 16 situaţii bizare pe care JAXA le-a selectat dintr-o listă impresionantă de sugestii venite din partea publicului.

În condiţii de imponderabilitate, densitatea oaselor din corpul uman se deteriorează de zece ori mai repede decât în cazul pacienţilor care suferă pe Pământ de osteoporoză, chiar dacă astronauţii fac exerciţii fizice zilnic. Identificarea unei soluţii pentru a contracara această degradare rapidă a oaselor este crucială în perspectiva unei viitoare misiuni umane pe Marte.

Koichi Wakata, fost inginer al companiei aeriene Japan Airlines, va face parte din echipajul navetei americane Discovery, care va decola către ISS la 11 martie. El a mai participat la misiunile spaţiale NASA, în 1996 şi 2000. La prima lui misiune, Wakata şi un coleg astronaut au devenit primii oameni din lume care au jucat Go în spaţiu, folosind un model de joc special conceput.

Subiecte în articol: special