Facebook a derulat un experiment secret în masă în care a testat răspunsul emoţional al utilizatorilor.
Peste 600,000 de utilizatori ai reţelei de socializare Facebook au fost implicaţi, fără să ştie, la un experiment organizat de această companie.
Experimentul a constat în modificarea stării de spirit a postărilor unor utilizatori, urmărindu-se impactul emoţional avut asupra prietenilor acestora.
Rezultatul a demonstat faptul că emoţia s-a transmis aproape contagios, optimismul sau pesimismul postărilor modificate generând aceleaşi reacţii în rândul prietenilor contului de pe care s-a făcut postare.
Experimentul a evidenţiat faptul că emoţiile exprimate de alte persoane pe Facebook pot influenţa propriile noastre sentimente, remarcându-se faptul că stările umane se pot transmite prin intermediul reţelelor sociale.
Legalitatea acestui experiment a fost facilitată de acordul dat de fiecare utilizator în momentul înscrierii sale, în care acesta se declară de acord cu "operaţiunile interne desfăşurate de Facebook în vederea analizării de date, a cercetării, testării şi îmbunătăţirii serviciilor oferite".