În prima jumătate a anului 2014 utilizatorii români au portat 202.778 de numere de telefon, depăşind astfel pragul de 1.400.000 de numere portate, de la introducerea acestui serviciu în ţara noastră. Portabilitatea numerelor le permite utilizatorilor de servicii de telefonie să îşi păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul. Se pot porta numerele de telefonie fixă, mobilă şi numere speciale precum cele din categoria 0800 sau 0900. Portarea se face doar în cadrul aceleaşi categorii (fix-fix, mobil-mobil).
Conform statisticii Autorităţii Naţionale pentru Administrare si Reglementare în Comunicaţii, cel mai des îşi portează numărul utilizatorii de servicii de telefonie mobilă, portările pe acest segment reprezentând 70% din totalul de numere portate de la lansarea serviciului. În primele şase luni ale anului curent, cele mai numeroase portări s-au înregistrat în luna iunie (44.658 de portări), în timp ce media pentru această jumătate de an a fost de 33.796 de portări pe lună.
În ceea ce priveşte numerele noi de telefon primite în propria reţea de către fiecare operator de telefonie mobilă, în calitate de furnizor acceptor, cele 161.441 de numere mobile portate în intervalul ianuarie-iunie 2014 se împart astfel: Vodafone a primit 44.498 de numere, Orange a primit 43.856 de numere, RCS & RDS 37.285, iar Cosmote 35.802. În primele şase luni ale anului, cele mai multe numere de telefonie fixă au fost portate în Bucureşti şi Ilfov (10.379 de numere), urmând judeţul Galaţi (5.199 de numere portate), Prahova (1.917 numere), Cluj (1.792 de numere) şi Timiş (1.527 de numere).
Din cele 41.337 de numere de telefonie fixă portate, cele mai multe numere au fost portate către reţelele Orange (16.114), RCS & RDS (9.843), UPC România (8.757), Vodafone (3.645) şi Romtelecom (1.420).
84 de reclamaţii
De la începutul anului şi până în prezent ANCOM a primit 84 de reclamaţii privind portabilitatea numerelor, reprezentând 12% din totalul sesizărilor înregistrate de Autoritate în acest interval. Utilizatorii reclamă, în general, aspecte tehnice apărute în cadrul procesului de portare şi termenele de portare.
Procesul de portare nu poate dura în condiţii normale mai mult de 3 zile lucrătoare de la înregistrarea unei cereri (cu excepţia situaţiilor în care utilizatorii solicită o dată ulterioară pentru portare), iar în ziua în care se efectuează portarea serviciul poate fi indisponibil maxim 3 ore în cazul telefoniei mobile şi maxim 4 ore în cazul telefoniei fixe.