x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Vodafone România a pierdut 91.000 clienţi în ultimul trimestru

Vodafone România a pierdut 91.000 clienţi în ultimul trimestru

25 Iul 2014   •   15:12
Vodafone România a pierdut 91.000 clienţi în ultimul trimestru

Vodafone România a pierdut, în perioada aprilie - iunie 2014, aproape 92.000 de clienţi, numărul total al acestora fiind de 8.567.752 clienţi, în scădere cu 1,05% comparativ cu perioada similară din anul anterior, potrivit rezultatelor financiare ale companiei, publicate azi.

În ceea ce priveşte consumul de date mobile, acesta a crescut cu 57% în trimestrul încheiat la 30 iunie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce rata de acoperire a smartphone-urilor în baza de utilizatori a crescut cu 5,4 puncte procentuale.

Vodafone a deschis un nou Centru de Servicii la Bucureşti şi angajează peste 600 de persoane până la sfârşitul anului

Vodafone România a înregistrat, în intervalul menţionat, un număr total de 8.567.752 de clienţi (include utilizatorii serviciilor mobile, ai serviciilor de voce şi internet fix şi m2m), în scădere cu 1,05% în comparaţie cu aprilie-iunie 2013 (- 91.687 clienţi).

Din totalul raportat, 7.985.962 erau utilizatori ai serviciilor mobile şi 55.586 utilizatori ai serviciilor de broadband fix.

Conform datelor operatorului, veniturile din servicii ale companiei au scăzut cu 9,8% pe bază organică, faţă de acelaşi trimestru al anului anterior, ca urmare a reducerii semnificative a tarifelor de terminare, cu 69%, intrată în vigoare la data de 1 aprilie 2014. Pe de altă parte, dacă este exclus impactul scăderii tarifelor de terminare, veniturile din servicii ale Vodafone România au crescut cu 2,6% în ultimele trei luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, pe bază organică.

Veste proastă pentru Vodafone de la agenţia Moody's

Venitul mediu pe utilizator (Average Revenue per User - ARPU) s-a situat în aprilie-iunie la 5,9 euro, faţă de 6,5 euro în primul trimestru al anului fiscal trecut şi 6,3 euro în primele trei luni ale acestui an.

La 30 iunie 2014, abonaţii serviciilor Vodafone reprezentau 41,6% din baza de clienţi, iar utilizatorii Cartelei Vodafone, 58,4%. Utilizatorii serviciilor post-paid au crescut cu 1,1 puncte procentuale de la un trimestru la altul şi cu 1,2 puncte procentuale, de la un an la altul.

Divizia din România a Vodafone raportează rezultatele financiare în funcţie de anul fiscal britanic, care începe la 1 aprilie şi se încheie la 31 martie. Rezultatele raportate vineri corespund primului trimestru al anului financiar în curs, 2014-2015.



×