x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Exproprierile, o problemă

Exproprierile, o problemă

de Monica Andrei Capatos    |    17 Iul 2009   •   00:00
Exproprierile, o problemă
Sursa foto: Grigore Popescu/AGERPRES

Exproprierile şi un cablu al Electrica SA încă dau bătăi de cap lucrărilor de la Pasajul Basarab. Cu toate acestea, proiectul este finalizat în proporţie de 40%. Pentru montarea podului în arc, începând de la 20 iulie, se vor închide Podul Grozăveşti pentru aproximativ două luni, precum şi Splaiul Independenţei pe tronsonul cuprins între intersecţia cu Şoseaua Cotroceni şi cu Virtuţii.



La primele ore ale dimineţii, primarul Sorin Oprescu a mers pe teren la Pasajul Basarab, unde s-a întâlnit cu reprezentantul constructorului, directorul executiv Grigorie Verenciuc, şi cu reprezentantul Electrica pentru a afla stadiul lucrărilor şi problemele existente. Astfel, Oprescu a arătat că mai sunt câteva probleme în legătură cu proprietăţile care trebuie demolate pentru a exista front de lucru în toate zonele pasajului. Directorul Direcţiei de Infrastructură şi Servicii Publice, Mădălin Dumitru, a precizat că se mai aşteaptă de la Primăria Sectorului 1 cinci autorizaţii de demolare a unor proprietăţi în care formalităţile de expropriere s-au finalizat. De asemenea, reprezentantul Electrica a precizat că vor fi întârzieri din cauza mutării unui cablu de înaltă tensiune, această operaţiune fiind necesară pentru continuarea lucrărilor peste Dâmboviţa, acolo unde în cursul acestei săptămâni a fost un incident, un cablu de înaltă tensiune fiind secţionat de constructori.  "Problema cea mai mare, pe lângă montajul propriu-zis al arcului de pod, este sudarea celor şase secţiuni care presupune montarea unor macarale de 200-300 de tone", a declarat directorul executiv Grigorie Verenciuc.

Primarul Sorin Oprescu i-a explicat constructorului că închiderea circulaţiei pentru patru luni atât cât a fost cerută autorizaţia creează dificultăţi în trafic, deoarece nu există foarte multe variante ocolitoare, motiv pentru care i-a cerut reprezentantului ca lucrările să fie făcute în regim de urgenţă. În privinţa plăţilor, atât primarul, cât şi reprezentantul constructorilor au arătat că acestea sunt la zi, în prezent existând două facturi scadente în valoare de 11 milioane de lei pe care municipalitatea le va plăti în perioada următoare. Lungimea totală a pasajului va fi de 1,9 kilometri şi va intersecta şapte artere: Bulevardul Nicolae Titulescu, Calea Griviţei, Calea Plevnei, Calea Giuleşti, Splaiul Independenţei, Şoseaua Grozăveşti, Bulevardul Vasile Milea. Lucrările au început în octombrie 2006.

PODUL GROZĂVEŞTI, ÎNCHIS
Pentru montarea podului în arc, începând de la 20 iulie, se vor închide Podul Grozăveşti pentru aproximativ două luni, precum şi Splaiul Independenţei pe tronsonul cuprins între intersecţia cu Şoseaua Cotroceni şi Virtuţii, cu permiterea accesului auto pentru riverani.

Circulaţia rutieră pe Splaiul Independenţei, pe laterala dreaptă a Râului Dâmboviţa pe tronsonul cuprins între Podul Grozăveşti şi Cotroceni, se va desfăşura în ambele sensuri, astfel: o bandă de circulaţie către Pod Grozăveşti şi două către intersecţia cu Şoseaua Cotroceni. Traseele ocolitoare vor fi: Bulevardul Iuliu Maniu - Şoseaua Cotroceni şi Şoseaua Virtuţii - Pod Grant - Calea Griviţei.

×
Subiecte în articol: observator