Tichetele distribuite prin programul "Rabla" trebuie să ajungă direct la cel care casează maşina şi trebuie eliminată acea piaţă intermediară pentru a evita disfuncţionalităţile de până acum, a declarat, luni, Rovana Plumb, ministrul Mediului şi Pădurilor.
"În legătură cu Programul 'Rabla', merg pe ideea de a eficientiza acest program. Desigur, ceea ce a spus domnul prim-ministru este rezultatul discuţiilor pe care le-am avut cu experţii. Trebuie să fie un program mult mai eficient, iar tichetele trebuie să ajungă direct la cel care merge şi casează maşina şi să nu mai avem o piaţă intermediară pentru că a existat o serie întreagă de disfuncţionalităţi. Atât taxa de mediu, fosta taxă de înmatriculare, cât şi programul 'Rabla', vor beneficia de îmbunătăţiri în ceea ce priveşte eficientizarea şi se vor baza clar pe modele europene astfel încât să putem să avem un rezultat corect", a menţionat ministrul Mediului, citat de Agerpres.
La sfârşitul săptămânii trecute, în deschiderea Salonului Auto Bucureşti /SAB/ de la Romaero Băneasa, premierul Victor Ponta a atras atenţia că posibilitatea cumulării tichetelor ar trebui eliminată din Programul 'Rabla', şi că această facilitate ar trebui acordată persoanelor care casează maşini vechi.
"Din punctul meu de vedere ar trebui să fie un singur tichet, iar această facilitate să fie acordată pentru cel care casează maşina, nu pentru cel care tranzacţionează. Cred că Programul 'Rabla' este un program bun, singurul lucru pe care trebuie să-l studiem este acela că doar România a permis cumularea tichetelor. În Franţa, Germania, în alte ţări, practic proprietarul maşinii care se casează are un tichet pe care-l foloseşte pentru a cumpăra o maşină nouă. Aici lucrurile trebuie îndreptate. Este ca un fel de bursă ilegală a tichetelor, nereglementată şi neimpozitată, care a creat o perturbare majoră în piaţă'', a spus Ponta.
Conform datelor Administraţiei Fondului pentru Mediu, în ultimii doi ani, au fost casate prin programul 'Rabla', 305.964 autoturisme uzate şi au fost achiziţionate 101.766 autoturisme noi, dintre care 40.269 fabricate în România.
În acest an, AFM a alocat pentru programul guvernamental, în două etape, 171 de milioane de lei, sumă care permite scoaterea din uz a 45.000 de autovehicule mai vechi de 10 ani.
Într-o primă etapă a programului, demarată în data de 3 aprilie a.c., au fost alocate 114 milioane de lei pentru casarea a 30.000 de autovehicule, iar în etapa a doua, care a început în data de 8 august, suma a fost suplimentată cu 57 milioane de lei pentru scoaterea din uz a încă 15.000 de maşini. Cele 15.000 de tichete din etapa a II-a a Programului au fost destinate numai persoanelor fizice.