Preşedintele Retro Mobil Club România, Bogdan Coconoiu, participă la prima ediţie a Mureş Classic Days de la Târgu Mureş cu un Buick 40 Special din 1938, acelaşi model pe care l-a folosit Sergiu Nicolaescu în filmele 'Ultimul cartuş' şi 'Revanşa'.
'Am sosit cu maşina cu care am fost în Turul României de 2.200 de kilometri, un Buick 40 Special din 1938. Sunt prezent alături de mai mulţi colegi la prima ediţie a expoziţiei din cadrul Mureş Classic Days. Maşina este una specială pentru mine pentru că este acelaşi model cu cele folosite de Sergiu Nicolaescu în filmele din seria 'Ultimul cartuş', 'Revanşa'. Fiind copil, mergeam la cinema de mai multe ori pe zi din cauza urmăririlor cu maşini şi am îndrăgit-o foarte mult încă de atunci şi am reuşit în acest an să o achiziţionez. E o maşină specială, care a sosit din America, restaurată, şi îmi face o deosebită plăcere să o folosesc şi să o prezint celorlalţi pasionaţi', a spus Coconoiu.
Potrivit acestuia, o astfel de maşină costă 30.000 de euro şi a reuşit să o achiziţioneze din SUA după ce a restaurat maşini vechi timp de 25 de ani.
'Probabil că, dacă o făceam în ţară, ar fi costat foarte mult şi ar fi durat mult mai mult. După 25 de ani de restaurări în domeniu, mi-am permis o pauză. E o maşină specială, a fost restaurată de un mare restaurator american - care, din păcate, ne-a părăsit - şi care a restaurat numai Buick 3730. E o maşină foarte importantă şi în America, proprietarul a fost foarte trist că a plecat de acolo, după care a constatat că a ajuns pe mâini bune, că am folosit-o în două luni cât a folosit-o el în câţiva ani. Chiar a rămas impresionat de turul de 2200 de kilometri în care am fost alături de cinci colegi din Retro Mobil şi nu am avut niciun fel de experienţă neplăcută', a precizat Bogdan Coconoiu.
Acesta a spus că Turul României a fost organizat pentru încurajarea pasionaţilor să folosească aceste maşini vechi, 'pentru că sunt colecţionari care le cumpără şi le expun, dar se bucură foarte puţin de ele'.
În privinţa Mureş Classic Days, preşedintele Retro Mobil Club România a arătat că este un eveniment care se aşteaptă să fie o reuşită şi şi-a exprimat speranţa ca acesta să capete un caracter anual.
În expoziţia de la Târgu Mureş se regăsesc peste 140 de maşini de epocă şi motociclete, printre care un Ford T din 1921, Ford Mustang din 1972, Kaiser Darrin 161 din 1954, Studbaker din 1927, Buik 40 Special din 1938, Maxwell din 1909, MG TT din 1955, Chenard ET Walker din 1932, Chevrolet 3100 din 1954, Porshe, Skoda, Fiat, Dacia, o replică a primului automobil din lume, un Mercedes Benz Motorwagen din 1886 şi altele.
Pe lângă expoziţia de maşini istorice, Mureş Classic Days mai cuprinde raliul din municipiul Târgu Mureş şi raliul de regularitate Castel Classic Rally, o parte a maşinilor participante fiind prezentate vineri în Parcul Municipal, precum şi workshop-uri şi difuzări de filme cu maşini de epocă.
La raliul de regularitate Castel Classic Rally s-au înscris 81 de echipaje din România, Ungaria, Belgia, Italia, Austria şi Serbia, iar distanţa parcursă va fi de circa 200 kilometri la maşini şi în jur de 100 de kilometri la motociclete.