Sezonul estival început cu întârziere și cu restricții îi pune în mare dificultate pe hotelierii de pe Litoralul românesc. După toate problemele din acest an, care aproape aduc în faliment afacerile de la malul mării, s-a declanșat și o campanie de denigrare a ofertelor din țara noastră. Unii hotelieri și-au declarat public revolta față de campania dusă de mulți ani împotriva afacerilor românești. Ca soluție, Ministerul Economiei a lansat, recent, o campanie prin care îi invită pe toți românii să promoveze turismul în România.
Campania „Fii ambasadorul turismului românesc!”, lansată în aceste zile de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin Direcția Generală Turism, se descrie ca „o provocare digitală care își propune să susțină industria ospitalității, greu încercată în acest an”. Practic, ministerul îi invită pe români să facă voluntariat pentru a promova destinațiile turistice din țara noastră, folosind mijloacele gratuite pe care le oferă mediul online, în timp ce redescoperă România. „Inițiativa este sprijinită de nume cu notorietate din România, prin mesaje video pozitive, de încurajare a turismului intern. În acest an, pandemia cu noul coronavirus SARS-CoV-2 și implicit măsurile adoptate pentru diminuarea răspândirii acestuia au afectat multe planuri de vacanță, cât și modul în care consumăm produsul turistic. Însă, odată cu repornirea graduală a activităților din acest domeniu, #MEEMA dorește să vină în întâmpinarea nevoii de a călători, prin promovarea zonelor și obiectivelor turistice autohtone care ar putea oferi experiențe inedite, în siguranță și aproape de casă”, anunță Ministerul Economiei, într-un comunicat de presă. Începând de ieri, mesajele de susținere a turismului românesc vor fi publicate în format video pe canalele Social Media ale #MEEMA.
Hotelierii se plâng de sabotaj
Cu toate acestea, duminica trecută a-nceput, în paralel, o altă campanie, nedeclarată ca atare, dar care îi încurajează pe români să-și scrie toate „ofurile”, în special despre Litoral. Pornind de la câteva mesaje scrise de diverse persoane, pe grupuri de discuții despre turismul din Grecia, mai multe publicații au reprodus aceleași pasaje, în același timp, arătând cât de indezirabil este malul românesc al Mării Negre, în comparație cu zonele turistice din alte țări. Cu două săptămâni în urmă, într-o conferință de presă organizată la Constanța, Anca Pavel Nedea, director al Organizaţiei Patronale Mamaia Constanţa şi fost preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), a declarat că Bulgaria, Grecia și Turcia finanțează masiv denigrarea litoralului românesc. „Este foarte frustrant pentru un manager, antreprenor, consultant să vadă în continuare aversiunea pe care o avem faţă de litoralul românesc. Este la modă de foarte mulţi ani. Alte destinaţii cum sunt Bulgaria, Grecia şi Turcia finanţează masiv presa de litoral şi presa din România în general să spună lucruri bune despre ele şi lucruri foarte rele despre propriul litoral. Am observat campania susţinută împotriva litoralului românesc”, a precizat aceasta. Fosta șefă ANT conduce, împreună cu fratele ei, Ionuţ Nedea, un hotel din staţiunea Cap Aurora. Despre campania extraordinar de agresivă împotriva litoralului românesc au vorbit mai mulți reprezentanți ai patronatelor din turism, în ultimii ani, însă nimeni nu a făcut, până acum, o astfel de declarație publică. Nemulțumirile românilor față de propria țară sunt exploatate în cadrul acestor campanii de PR negativ, iar acțiunea Ministerului Economiei pare să nu aibă prea multe șanse, în contextul deja creat de cea mai recentă campanie de denigrare a Litoralului, începută sâmbăta trecută, cu o zi înaintea celei care-i invită pe români să-și promoveze țara prin voluntariat.
„Susțin turismul românesc! Vara aceasta este despre România. Anul acesta este vorba despre România. Haideți să fim toți ambasadori ai turismului românesc! Fii și tu un ambasador la turismului românesc!”
Virgil-Daniel Popescu, ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri
Ministerul Economiei ne anunță că pe parcursul acestei săptămâni, personalități din diverse domenii de activitate vor povesti care sunt locurile lor de suflet și ce destinație din țara noastră au ales pentru următoarea vacanță. Provocarea este deschisă tuturor celor care doresc să susțină turismul românesc și astfel, să fie ambasadori ai locurilor mult îndrăgite, pe care doresc să le redescopere.