Un studiu derulat de shop-ul online AutoHut.ro pe un esantion de 551 de respondenti scoate la iveala detalii interesante despre relatia pe care romanii o stabilesc cu masina proprietate personala. Astfel, 63% dintre respondenti au declarat ca prefera sa se ocupe singuri de intretinerea autoturismului lor, si doar 7 % dintre ei si-ar da masina pe mana altcuiva. In acest procent de 7%, care isi delega responsabilitatea intretinerii masinii, 92% dintre respondenti sunt femei.
Groomerii – persoanele care isi alinta masina, sunt in marea lor majoritate, barbati
Studiul scoate la iveala faptul ca majoritatea barbatilor obisnuiesc sa ii confere masinii pe care o conduc un nume de alint. Groomerii, asa cum sunt denumite persoanele care isi alinta masina, au fost inspirati in alegerea numelui de performantele masinii, forma şi dimensiunea caroseriei (aproximativ 20%), de experiente personale traite „impreuna cu masina” (17,4%) sau traduc prin numele de alint sentimente sau stari emotionale pe care le asociaza cu masina (15%).
77% dintre respondentii inclusi in esantion au precizat ca folosesc un nume de alint pentru masina pe care o conduc. Dintre acestia, 62% sunt barbati si doar 38 de procente sunt reprezentate de persoane de gen feminin. De asemenea, culoarea masinii este o sursa de inspiratie pentru 13,3% dintre persoanele intervievate, iar 12% au ales un nume care să reflecte numele sau caracteristicile marcii. 10,3% dintre respondenti recunosc ca nu au ales ei porecla masinii, dar o utilizeaza. In acest caz, masina a fost botezata de prieteni sau de un membru al familiei.
Filmele, piesele muzicale, proverbele sau numerele de inmatriculare sunt surse importante in alegerea unei porecle. Indiferent de sursa de inspiratie, numele de alint este exprimat printr-un diminutiv in mai mult de 80% dintre cazuri: Micuţa Mo, Lebăduţa, Citronel, Gândăcel, Corsuţa, Verzulica sau Opelaş.
Masina-ocrotitoare, masina-iubita, masina-confidenta
Pentru cei mai multi dintre respondenti, numele de alint reflecta relatia speciala pe care o au cu masina pe care o conduc. Astfel, un segment semnificativ al Groomerilor, 22%, consideră că masina are un rol ocrotitor în raport cu soferul, il duce la birou, acasa sau in excursii, la intalnirile cu cei dragi. Groomerii care se simt ocrotiti de masina aleg nume precum Sufleţel, Sfântul, Parascheva, Păpusica.
O alta categorie a Groomerilor (20%) se referă la masina ca la o iubită sau logodnică răsfăţată si care consuma mulţi bani. Ideea de rasfat este sugerata de timpul alocat întretinerii masinii. Numele preferate sunt de tipul Iubi, Iubita, Logodnica, Iubareata, Bijuteria, Biju.
O alta categorie de respondenti se raporteaza la masina ca la un alter ego, imprumutând poreclele lor masinilor. Acest segment reprezinta 19% dintre persoanele care obisnuiesc ca utilizeze un nume pentru a-si rasfata masina
In opinia a 17% dintre Groomeriiintevievati, masina poate juca şi un rol matern, fiind asociată cu o mama sau o bunica. Respondentii din aceasta categorie se vor adresa masinii cu apelative precum Batranica, Bubuţa, Băbuţa, Babu.
O ultima categorie de Groomeri este cea a respondentilor care considera masina o prietena sau o confidenta, care se poartă frumos si le iarta greselile din trafic. Pentru soferii care obisnuiesc sa petreaca mult timp pe drum, masina devine un confident foarte bun, dispus sa asculte probleme si griji de-a lungul a mai multe sute de kilometri. Proprietarii de masini din acest segment se orienteaza si catre nume de flori precum Margareta sau Narcisa, declarand că masina este ”frumoasa ca o floare”. Aceasta relatie speciala se datoreaza si faptului ca proprietarii au facut eforturi pentru a-si achizitiona o masina pe care si-o doreau de mai multa vreme.
Studiul arata ca barbatii tind sa dezvolte relatii mai apropiate cu masinile pe care le conduc, in comparatie cu femeile, avand comportamente de grooming mai numeroase si mai nuantate. Complementar poreclelor, bărbatii aleg si alte tipuri de personalizari ale masinii, mai ales prin accesorii care să ii creasca performantele sau sa ii estetizeze aspectul: kituri sport, sisteme audio performante, colantări, jante din aliaj.
Citește pe Antena3.ro