x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cea mai ieftină mașină electrică

0
Autor: Cătălin F. Vărzaru 30 Sep 2015 - 10:36
Cea mai ieftină mașină electrică unknown
Vezi galeria foto


Trebuie să recunosc, m-am îndrăgostit de Zoe. E tăcută, puțin costisitoare, modernă, electrizantă și se uită lumea după ea. Zoe nu e o femeie, e doar o mașină. Una electrică. Cea mai ieftină mașină electrică existentă pe piață. Am testat-o vreme de patru zile pe o distanță de vreo 88 de km, în oraș și împreju¬rimi. Cel mai impresionant fapt a fost consumul, 6 lei pentru întregul periplu.

Renault Zoe a apărut sub formă de concept la Salonul Auto de la Geneva, în 2005, atunci când mașinile electrice erau un fel de vis frumos și atât. În zece ani, împinsă de poluare, criză și prețul aberant al petroului, lumea a virat-o spre electric. Primul lucru care m-a impresionat la Zoe este liniștea ce-o înconjoară. Pornirea se face fără niciun zgomot, la fel și deplasarea. În afară de zgomotul scos de rulajul roților pe asfalt și de curgerea aerului pe forma aero¬dinamică, nu se aude nimic. La viteze reduse e ca și cum ai merge pe un covor fermecat. Liniștea ce-o împresoară pe Zoe se combină de minune cu formele, culorile și inte-riorul noului Renult. Lumini de zi cu LED, la fel și faru¬rile, o formă bombată care permite evidențierea unui parbriz de mari dimensiuni, un interior cu mult alb, foarte luminos. Interiorul este completat de două fotolii spațioase pentru șofer și pasagerul din față. Indicatorul de bord este un ecran pe care sunt afișate viteza, date despre consum sau deplasare. Există câteva moduri presetate pentru grafica afișajului, care se pot schimba de la un buton de pe bord, concomitent modificându-se și diverse sunete cum ar fi cel al semnalizatorului sau al centurii de siguranță. Sistemul de sunet Arkamis 3D Sound este perfect sincronizat pentru habitaclu și este cuplat la senzorii de parcare stereo, plus o cameră pentru marșarier. Bateria mașinii este amplasată sub podea, ceea ce permite păstrarea unui portbagaj încăpător și cobo¬rârea centrului de masă, adică o stabilitate mai mare pentru o mașinuță care cântărește 1.428 de kg.

Cine face diferența
Piesa care face diferența este motorul. O mașină (n.r. – pe limbajul electrotehnicienilor) sincronă cu rotor bobinat cu putere 63 de kW care livrează un cuplu de 220Nm practic de la pornire (250 rot/min), ceea ce dă posibilitatea unui sprint lin de doar 4 secunde până la 50 de km/h. Viteza maximă a modelului testat este de 135 km/h, eu reușind să merg fără probleme cu 130 km/h. Principala problemă a lui Zoe este autonomia. Definită ca o mașina periurbană, Zoe este dependentă de priză. Bateria cu care e r a dotat modelul de teste asigura o autonomie de 115 km. Există și o versiune cu o autonomie de 240 de km, în varianta unei baterii mai puternice. Interesant este că plecam dintr-un punct cu un range de 62 de km și ajungeam să am după câțiva km un range mai mare datorită frânării recupera¬tive. Lipsa infrastructurii poate fi o problemă mare pentru România. Chiar pentru București, unde există peste 25 din cele 40 de stații de încărcare de pe teritoriul țării. Navigația lui Zoe avea integrată și o poziționare a acestor stații, drumul la prima indicată, cea de la un sediu Enel, aducându-mă în fața unui barăci închise. Următoa¬rele stații se aflau la peste 180 de km. La o stație trifazată de 22 kW și 400 de V, încărcarea completă se face în 20 de minute. Am încercat și priza de acasă, încărcarea urmând să se fi făcut în circa 7 ore. Incredibil e consumul. După 87 de km urbani, la o viteză medie de 20 de km/h, consumul a fost de 14 KWh, adică un preț de circa 6 lei. Tradus în benzină, înseamnă circa 1,3 litri/100 de km, dar cu emisii zero, cu taxe de înma¬triculare și reînmatriculare zero, cu impozite de doar 5% din cele obișnuite și cu un ecotichet de 4.000 de euro plătit de stat. Astfel, prețul unui Renault Zoe de 20.900 euro cu TVA ajunge la 16.000 de euro, la care se adaugă o chirie pentru baterie de circa 79 de euro pe lună, plus câteva sute de euro pentru opționale obligatorii, cum ar fi cablul de încărcare pentru priza de acasă. Să nu uităm că vizitele la service vor fi mult mai rare pentru că fiabilitatea este mai mare, plus că scăpăm de filtre, ulei, curele etc.
 

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de