Această idee s-a răspândit în Franța și a ajuns apoi în Germania. Acesta promite să îmbunătățească traficul rutier și să redefinească regulile de circulație în intersecții. Noul tip de sens giratoriu nu se axează doar pe siguranță, ci și pe eficiență, facilitând trecerea fără probleme a unui număr mai mare de vehicule.
Care este deosebirea de sensul giratoriu simplu
Caracteristica distinctivă a sensului giratoriu turbo constă în faptul că îmbină caracteristicile specifice unui sens giratoriu cu o singură bandă cu eficiența specifică unui sens giratoriu cu două benzi. Această funcționalitate este realizată prin pre-sortarea traficului la intrări, separând structural traseul circular interior parțial existent de traseul circular exterior și oferind o ieșire cu două benzi pe sensul principal, conform informațiilor furnizate de 4tunning.ro.
Prin urmare, este esențial ca șoferii să se decidă cu exactitate în ce direcție doresc să iasă înainte de a intra în sensul giratoriu, astfel încât să poată alege banda corespunzătoare în mod corect. Nu este nevoie să schimbe benzile în interiorul cercului, deoarece șoferii sunt ghidați în mod specific către banda potrivită.
Giratoriile turbo au capacitatea de a gestiona un număr mai mare de vehicule, îmbunătățind astfel fluxul în trafic. Cu toate acestea, ele necesită și un spațiu mai mare pentru o funcționare optimă: un giratoriu turbo ar trebui să aibă un diametru de cel puțin 60 de metri, potrivit dcnews.ro.