x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Cu ce limuzină se mai laudă coreenii

Cu ce limuzină se mai laudă coreenii

de Cătălin F. Vărzaru    |    03 Feb 2016   •   22:28
Cu ce limuzină se mai laudă coreenii

i40 este automobilul pe care coreenii de la Hyundai îl aruncă în lupta pentru o gamă cu pretenţii, cel premium. O maşină de dimensiuni mari, 4,7 metri lungime, care se înscrie în segmentul large car şi care poartă toată tehnologia pe care concernul asiatic o înglobează pe limuzinele sale. Atuul lui i40 se vrea a fi preţul de 26.404 euro. O sumă care, însă, ar putea fi prea mare pentru clientela obişnuită să se uite după marcă mai mult decât după raportul calitate/bani. Un preţ care este comparabil cu cel al noului SUV Tucson.

i40 seamănă cu Elantra, doar că este mai mare şi puţin mai tehnologizată. Modelul are o istorie scurtă dacă ţinem seama că şi-a făcut apariţia în 2011 şi a ajuns abia la a doua generaţie. Impresionează în primul rând prin tehnologia oferită în raport cu preţul. De asemenea, noua linie a modelor Hyundai, desenată în Centrul de Cercetare şi Dezvoltare European de la Rüsselsheim, o recomandă ca un autovehicul destinat UE. Liniile alungite şi fluide, forma aerodinamică, completată de lumini cu led şi faruri cu xenon dau o notă de eleganţă maşinii. Interiorul este gândit pentru a îndeplini funcţia de confort. Spaţiile din habitaclu sunt largi, cele de depozitare numeroase, materialele sunt alese cu grijă. Scaunele din faţă au susţinere laterală, sunt comode şi sunt dotate nu doar cu încălzire ajustabilă în trepte, ci şi cu funcţie de ventilare pentru zilele toride. Pasagerii din spate au la dispoziţie un spaţiu apreciabil pentru picioare şi o priză separată pentru aerul condiţionat pe care o pot ajusta după dorinţă. Am remarcat o poziţionare utilă a spaţiilor de depozitare, de la cotiera centrală de mari dimensiuni, la torpedoul refrigerat sau spaţiul destinat porturilor auxiliare USB şi brichetei, care poate fi mascat cu o uşiţă rabatabilă.

Multe butoane, puțină rezoluție
Bordul este compus dintr-un ecran supervision TFT color de 4,2 inchi care oferă informaţii clasice privind viteza, turaţia, datele furnizate de computerul de bord, avertizări şi altele. Volanul este încălzit şi este practic o întreagă consolă de comandă. El este dublat de două padele din care se poate pilota manual cutia automată în şapte trepte. Consola centrală conţine un monitor color cu touchscreen de 7 inchi, cu rezoluţie nu foarte mare, pe care este afişată şi navigaţia 3D.

Butoanele aferente întregului control sunt înşirate sub ecran şi au diverse funcţii. În afară de cele clasice, mai există şi unele specifice. Cum ar fi butonul de drive mode, care poate seta caracteristicile maşinii în Eco, Normal sau Sport. Diferenţa între setarea Sport şi Normal se simte chiar foarte bine. Suspensia, setată la pornire pentru un parcurs confortabil, se întăreşte, la fel şi direcţia, iar schimbarea treptelor se face la turaţie înaltă, ceea ce permite folosirea întregului cuplu de 340 de Nm pentru a trage ca din puşcă maşina.

Sisteme şi tehnologii de top
Există o serie de elemente care plasează i40 în seria limuzinelor cu pretenţii premium. Avem un sistem de asistenţă la faza lungă care trece automat pe lumina de întâlnire când se apropie un alt participant la trafic. Asistentul la menţinerea benzii de rulare dă semnale vizuale şi sonore atunci când şoferul intenţionează să schimbe banda fără să se asigure că din spate vine o altă maşină. De asemenea, există şi un indicator care ajută la menţinerea automobilului pe banda de rulare existentă. Asistentul la parcare este un sistem opţional, care intră în funcţiune la comutarea în marşarier. Senzorii măsoară spaţiul disponibil şi emit un semnal sonor atunci când întâlnesc un obstacol, iar pentru mai multă eficienţă este prezentă şi o cameră video care afişează imagini din spatele maşinii. Sistemul audio este compus din şase incinte acustice, radio AM/FM cu funcţie DAB, CD şi preluarea de pe portul auxiliar sau USB sau direct de pe smartphone prin intermediul bluetooth.

Mai puţin plăcut
Deranjează, la fel ca şi la toate modele i, lumina albăstruie de asistenţă pe timp de noapte care este prezentă peste tot în habitaclu. Bluetooth- ul se împerechează rapid şi oferă o transmisie bună a sunetului. Există câteva mici scăpări. Cum ar fi un zgomot pregnant făcut de butonul prin care se comută luminile. Sau un mic zgomot de la motorul diesel care se transmite în habitaclu, odată cu o uşoară vibraţie. Funcţia de autohold - altfel foarte utilă pentru o cutie automată, nemafiind necesară ţinerea maşinii din frâna de serviciu - face ca maşina să plece cu un uşor zvâc. Nici portbagajul nu excelează în spaţiu, volumul fiind de 533 de litri.

Elementele de siguranță
Motorizarea este eficientă şi economică. Puterea furnizată de motorul de 1,7 litri diesel cu normă de poluare Euro 6 este de 141 de cai-putere la 4.000 de rot/ min şi un cuplu de 340 de Nm, care este disponibil între 1.750 şi 2.000 de Nm. Transmisia automată în şase trepte este gândită pentru a fi cât mai economică, spune producătorul, motiv pentru care ultima dintre trepte a fost montată în acest scop. În privinţa consumului, acesta s-a situat undeva între 9 litri/100 de km în mediu urban şi 5 litri/100 de km în cel extraurban. Computerul de bord afişa o autonomie de 557 de km cu circa 40 de litri de motorină. Accelaraţia este partajată pe cutie pentru modul Confort, lină, dar se schimbă atunci când maşina rulează în modul Sport. Chiar există şi un sunet la evacuare gutural care se îmbină perfect cu senzaţia imprimată de cei 141 de cai-putere. i40 este dotat cu un sistem de control al tracţiunii şi unul de asistenţă la frânarea de urgenţă. Tot la capitolul siguranţă se înscriu şi cele 9 airbaguri prezente pe maşină. i40 este oferită într-o singură variantă de motorizare – 1,7 litri motorină –, diferenţa între modele făcând-o tipul decutie - automată sau manuală cu dublu ambreiaj sau varianta de echipare. Preţul de plecare al modelului este de 21.604 euro cu discount de lansare. Versiunea anterioară, deşi a avut un preţ de vânzare comparabil, şi-a pierdut aproape jumătate din valoare la o revânzare după 2-3 ani.

PLUSURI
- Motor economic şi puternic
- Tehnologie
- Spaţiu

MINUSURI
- Preţ de revânzare
- Lumina de veghe
- Eficienţa unor sisteme

 

×