Dacia este astfel singura marcă europeană din rândul celor mai mari 20 de branduri auto din perimetrul Europa ale cărei vânzări au crescut în primul semestru.
Acest rezultat se explică atât prin succesul modelelor consacrate ale mărcii, Sandero (112.000 unităţi, +1,8% față de S1 2021) şi Duster (99.000 unităţi, +5,5% față de S1 2021), cât şi prin performanța înregistrată de noile modele lansate în ultimul an: Spring (20.000 unităţi) şi Jogger (21.700 unităţi).
Dacia îşi menține poziţia a 3-a pe piaţa europeană în clasamentul vânzărilor de autoturisme către clienţii persoane fizice.
Sandero rămâne şi în primul semestru din 2022 cel mai vândut model către clienţii particulari din Europa (poziție pe care o deține anual, fără întrerupere, din 2017).
La rândul său, Duster rămâne cel mai vândut SUV către clienţii persoane fizice începând din 2018.
Compania spune că a dobândit noi clienți (76% din persoanele care cumpără un model Dacia în Europa dețineau anterior un model al unei alte mărci), iar clienţii existenți au un grad ridicat de fidelitate al (64% dintre cei care au deţinut anterior un vehicul Dacia cumpără tot un model Dacia), acest ultim indicator plasând Dacia la cel mai bun nivel de pe piaţă .
Modelul electric, Dacia Spring, înregistrează, în medie, peste 5.000 de comenzi lunar de la începutul anului 2022, în timp ce noul model de familie Dacia Jogger, înregistrează peste 50.000 de comenzi în primul semestru 2022.
Pe piața locală, Dacia a înmatriculat în primele 6 luni ale anului 2022 un număr de 16.382 de vehicule pe piaţa din România, în creștere cu 34% faţă de rezultatul înregistrat în semestrul 1 al anului precedent. Primele 4 poziții din topul celor mai vândute autoturisme din România în această perioadă sunt ocupate de modele Dacia. Locul 1 este deţinut de Dacia Logan (5.611 unităţi), urmat de Duster (3.892 unităţi), Sandero (2.894 unităţi) şi Spring (2.385 unităţi). Primul model electric al mărcii Dacia s-a impus ca liderul autoritar al segmentului EV din România, deținând peste 50% din totalul vânzărilor de vehicule 100% electrice. La rândul său, modelul Jogger a înregistrat la jumătatea acestui an un număr de 917 unităţi înmatriculate. În luna iunie, Jogger a devenit al 5-lea model cel mai vândut pe piaţa locală, într-un Top 5 ocupat integral de modele Dacia.
În primul semestru al anului 2022 vânzările globale ale mărcii Dacia au crescut cu 5,9% faţă de perioada similară a anului trecut, atingând nivelul de 277.885 de unităţi. Într-un context care continuă să fie puternic afectat de criza sanitară şi de cea a componentelor electronice, Dacia a reușit să-şi majoreze cota de piaţă în perimetrul său comercial cu 0,8 puncte procentuale, până la 3,9%, pe o piaţă în scădere cu 14,6%.
Dacia ocupă poziții pe podiumul vânzărilor către clienţii particulari în România (locul 1), Franţa (locul 2), în Italia (locul 3), în Portugalia (locul 1), în Polonia (locul 3), în Croația (locul 3), în Republica Cehă (locul 3), şi în Ungaria (locul 3). Pe pieţele din Spania şi Belgia, Dacia ocupă locul 4 în acelaşi clasament referitor la vânzările către clienţii persoane fizice. În Germania, Dacia progresează cu 4 locuri faţă de primul semestru al anului trecut, ajungând pe poziţia a 9-a şi înregistrează a 2-a cea mai bună creștere pe piaţa vehiculelor vândute clienţilor particulari.
În afara Europei, Dacia se menține în poziţia de lider de piaţă în Maroc.
Comenzile cumulate ale modelului Spring şi ale modelelor cu propulsie mixtă benzină - GPL (cu emisii de CO2 cu 10% inferioare modelelor pe benzină) reprezintă aproape jumătate din total (48% din comenzile înregistrate în perimetrul de comercializare Dacia exceptând Maroc). Faţă de primul semestru din 2021, aceasta înseamnă o creștere cu 7 puncte procentuale.
(sursa: Mediafax)