Le Vot a prezentat noul concept Dacia Manifesto, care anunţă noua linie de design alături de noua siglă. Dacia în premieră a depăşit în august înmatriculările Renault, devenind astfel un brand de volum în toată puterea cuvântului.
În total, în august, Dacia a realizat un nivel al înmatriculărilor de maşini noi de aproape 36.500 de unităţi sau 4,9% cotă de piaţă, faţă de 4,3% în august 2021, în timp ce Renault a atins un volum de 28.500 de unităţi luna trecută. Spre comparaţie, niciun model nou Dacia nu mai vine fără aer condiţionat, iar Logan, „maşina de 5.000 de euro“, are acum un preţ de pornire de 13.600 de euro cu TVA în România, fiind pentru prima dată când Logan pleacă de la peste 10.000 de euro.
„Maşinile devin tot mai scumpe iar noi mizăm pe raţional. Spre exemplu, de ce să plătească cineva pentru trei ecrane în maşină când îşi poate folosi propriul telefon mobil? Nu toţi vor o maşină complicată, dar vor esenţialul precum un sistem de asistenţă la plecarea din pantă sau aer condiţionat care acum este disponibil în echiparea de bază. Astfel Dacia a urcat în 2022 cu 7% pe o piaţă care s-a comprimat cu 10%, iar valoarea reziduală la Dacia este cu zece puncte peste alte mărci. Trendurile nu se vor schimba - materiile prime se vor scumpi, iar sistemele de reducere a poluării vor avea un preţ tot mai mare. Chiar şi cei care îşi permit maşini scumpe aleg Dacia deoarece vor un automobil simplu", a spus CEOul mărcii Dacia.
El a subliniat că dacă anul 2010 este luat drept referinţă, atunci când în vigoare erau normele Euro 5, în 2014 deja preţurile erau cu 17% mai mari faţă de 2010 odată cu introducerea Euro 6b, pentru ca aacestea să crească cu 29% faţă de 2010 în 2018 odată cu normele Euro 6d-Temp iar Euro 6d-full să aducă un plus de 48% în 2021. În 2022 baza ar fi conform datelor Grupului Renault cu 61% peste 2010 la nivelul pieţei auto europene.
(sursa: Mediafax)