În timp ce Renault plănuiește să devină complet electric în 2030, Dacia va păstra posibilitatea de a face marele salt abia în 2035, când motoarele pe bază de combustibili fosili vor fi interzise în Europa.
"Renault vaacționa pentru a fi campionul motoarelor electrice, dar acest lucru prezintă un risc", a declarat Le Vot în marja unei prezentări la Le Bourget, lângă Paris.
"Acesta este și motivul pentru care există Dacia. În funcție de cât de repede se convertește piața la motoare electrice și de apetitul clienților, Dacia este aici. Cele două pot coexista", a spus el.
Dacia are un singur model electric, Dacia Spring, care reprezintă 12% din comenzile sale.
În timp ce continuă să mizeze pe micile motoare alimentate cu combustibil fosil și gaz petrolier lichefiat, care reprezintă o treime din vânzările mărcii, Dacia intenționează să ofere un prim model hibrid în 2023.
Renault, care a fost un pionier alături de partenerul de alianță Nissan în sectorul motoarelor pentru mașini electrice în urmă cu un deceniu, a fost detronat recent de noi veniți precum Tesla.
În încercarea de a se redresa, Renault va dezvălui în această toamnă planul său de a crea divizii separate pentru vehiculele electrice și pentru cele cu motoare cu combustie.
(sursa: Mediafax)