x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ford vrea să exporte în Europa de Est maşinile produse în... Rusia

0
08 Dec 2015 - 09:34
Ford vrea să exporte în Europa de Est maşinile produse în... Rusia


Mark Ovenden, şeful subsidiarei ruse a Ford, a anunţat că ia în considerare majorarea exporturilor deoarece declinul pieţei auto din Rusia va continua cel puţin încă un an, transmite Reuters.

În primele 10 luni din acest an, vânzările auto pe piaţa rusă au scăzut cu 30% deoarece economia este în recesiune şi puterea de cumpărare a consumatorilor s-a erodat. Acest declin i-a determinat pe producătorii auto locali să se bazeze pe exporturi pentru a minimaliza pierderile, în timp ce rivalul Ford, grupul General Motors, a ieşit din Rusia.

'Analizăm situaţia exporturilor, dincolo de câteva sute de vehicule, vrem să vedem dacă există oportunităţi strategice de export pentru noi', a declarat Mark Ovenden, preşedinte şi director general al Ford Sollers, societatea mixtă înfiinţată în 2011 de producătorul auto american Ford şi grupul rus Sollers.

Deja Ford Sollers exportă în fostele state sovietice dar Ovenden a afirmat că firma ar putea avea ca obiectiv pieţele din Europa de Est şi alte regiuni.

Ford este prezent în Europa de Est cu o fabrică în România dar aici nu sunt produse toate modelele care sunt fabricate în Rusia, printre care Fiesta, Focus, EcoSport şi Transit.

În primele 10 luni din acest an, Ford a vândut aproximativ 30.500 de vehicule în Rusia, cu circa 40% mai puţin decât în perioada similară din 2014, conform datelor Association of European Businesses (AEB).

Livrările auto s-ar putea contracta anul acesta cu 25%, la 1,89 milioane de unităţi, după un declin de 10% în 2014, avertizează AEB. Declinul economiei şi deprecierea rublei au determinat producătorii auto să-şi reducă producţia, să ofere reduceri sau să scadă preţurile.

Ford poate produce în Rusia 350.000 de vehicule pe an şi prin urmare are un potenţial de export considerabil.
Pentru acest an pe piaţa rusă ar putea fi vândute 1,5 - 1,6 milioane de vehicule, a estimat Ovenden, şi un nivel similar anul viitor, mult sub nivelul de 2,5 milioane de unităţi livrate în 2014 şi cele 3,5 milioane de vehicule pe care producătorii auto din Rusia le pot produce anual.

Şi alţi producători auto, cum ar fi Volkswagen şi Nissan, au anunţat că ar putea majora exporturile din Rusia, însă nu au fost raportate deciziile finale.

Conform afirmaţiilor recente ale vicepremierului Arkady Dvorkovich, în 2016 Guvernul de la Moscova ar putea acorda producătorilor auto măsuri de sprijin în valoare de aproximativ 50 miliarde de ruble (726,3 milioane de dolari), faţă de 43 miliarde de ruble în 2015.

Rusia trece în prezent printr-o criză economică provocată de scăderea preţului petrolului şi sancţiunile impuse de Occident pentru implicarea Moscovei în criza din Ucraina. Puterea de cumpărare a gospodăriilor a fost afectată, ceea ce s-a resimţit şi pe piaţa auto.

În Rusia, Ford Sollers are două fabrici, unde sunt produse modelele Kuga, Explorer, S-MAX, Galaxy, Transit, Tourneo Custom, Focus şi Mondeo.

În România, Ford a început producţia la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, primul produs al acestei fabrici şi primul autovehicul românesc de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a demarat la Craiova şi producţia motorului EcoBoost.AGERPRES
Citeşte mai multe despre:   ford,   Rusia,   Mark Ovenden,   export

 

Serviciul de email marketing furnizat de