x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Cel mai puternic hibrid Renault. Cât e de economic

Cel mai puternic hibrid Renault. Cât e de economic

de Tudorel Muşat    |    05 Apr 2024   •   06:40
Cel mai puternic hibrid Renault.  Cât e de economic

Austral este cel mai scump hibrid pe care Renault îl are în gamă. Până la apariția lui Scenic electric, Austral, în varianta 200 HEV, era și cel mai scump automobil din panoplie. Este un full hibrid care, deși are mai multă forță decât varianta de 160 de cai putere, consumă mai puțin. Are trei motoare și o baterie care funcționează la 400 de volți. Oferă confort, rapiditate și rafinament franțuzesc. Dar pentru asta e nevoie de 40.900 de euro, pentru că atât cere Renault pentru un automobil de top pe care-l produce.

Austral este un SUV pe care Renault l-a scos pe piață pentru a ocupa locul lăsat liber de Kadjar. El a fost conceput pentru a integra toate tehnologiile de top de care constructorul francez dispune pentru mașinile sale de serie. De la tehnologia full-hibrid, la cutia multimodală sau bracarea celor patru roți. Cu noul SUV, constructorul deținut de statul francez vrea să dea o lovitură concurentului direct 3008 cu care Peugeot stă destul de bine în preferințele consumatorilor. Austral este un SUV spațios. Are o lungime de peste 4,5 metri, o lățime de peste 1,8 metri și un ampatament care depășește 2,66 de metri. Garda la sol este și ea apreciabilă, de 22 cm. Spațiul interior ajunge astfel la dimensiuni aproape premium care sunt completate de o construcție foarte atentă la îmbinări, materiale bune și culori în combinații plăcute. Alura este elegantă, dar păstrează linia SUV, în vreme partea din față în care este integrată sigla te-ar duce cu gândul la o mașină electrică. Există lumini de zi în formă de C, lumini spate la fel, umeri largi și o grilă mare.

Trei motoare

Am testat modelul de 200 de cai putere în echiparea Alpine, care se bazează pe un motor de doar 1,2 litri benzină turbo cu 3 cilindri. Avem o cilindree mică, dar nu se simte, pentru că doar motorul termic livrează 96 kW, adică 130 de cai putere, și un cuplu de 205 Nm. Motorul termic este ajutat de un motor electric dedicat de 50 kW care este capabil să livreze și el 205 Nm. Dar nu pentru timp îndelungat, pentru că acumulatorul are o capacitate de doar 2 kWh, dar la o tensiune de 400 V, ceea ce înseamnă la o dimensiune mai redusă a bateriei. Versiune full-hibrid permite un condus electric până la o viteză de 130 km/h. Să nu vă așteptați însă la o autonomie electrică mare. Motorul ajută la sprinturi și la parcurs electric pe distanțe scurte. Mai există un motoraș electric care este folosit doar la pornire. Partea bună este că acumulatorul, deși mic, nu trebuie încărcat la priză, își reface energia pe baza celei cinetice. Atunci când mașina încetinește o poate face în regim de automobil electric, recuperând energia la frânare. Pe display poți urmări procesul de încărcare și cât de mult s-a încărcat acumulatorul. Consumul este bun pentru o mașină de gabaritul lui Austral și motor de 200 de cai putere. În oraș, am reușit să scot un consum de 5,5 litri/100 km, mai mic decât un clasic pe motorină. Pe autostradă cifrele crescut ușor. Am ajuns la 6,3 litri/100 km la o viteză medie de 128 km/h pe un parcurs de 115 km. În regim mixt consumul ajunge până la 4,7 litri/100 km. Șoferul are la dispoziție încă trei moduri de condus, accesibile printr-o apăsare din butonul aflat pe volan. Poate alege între Eco - economic după cum îi spune și numele, Sport - în care direcția se întărește un pic, iar accelerația devine sensibilă și unul Personalizat pe care șoferul îl poate seta spicuind caracteristici din cele trei presetate. Eco mi s-a părut prea lent, iar cel Sport - un pic cam brutal. Setarea Comfort se potrivește cel mai bine cu alura SUV-ului. 

4 roți care virează

Mașina virează precis și foarte ușor. Este ajutată de sistemul 4Control Advanced, care este capabil să bracheze ușor și roțile din spate pentru un control impecabil pe trasă. Roțile din față se pot mișca într-un unghi maxim de 35 de grade, în timp ce în cele din spate - până la 5 grade în sens opus față de cele din față. Direcția se întărește pe măsură ce viteza crește. Cutia CVT, setată pentru marketing în 7 trepte, schimbă în funcție de modul de rulaj ales și o face lăsând impresia că avem de-a face cu o automatică clasică. Există un schimbător sub forma unei manetele plasate deasupra celei din care se pornesc ștergătoarele. Cele două se pot confunda foarte ușor, la fel ca și Drive cu Reverse, așa că e bine să te uiți atent în ce treaptă de viteză ești. Poziția Parcare se află în capătul manetei mai sus pomenite. Nu de puține ori am acționat maneta de viteze în locul celei de ștergătoare, din fericire, fără efect asupra cutiei de viteze.

32 de sisteme

Austral dispune de 32 de sisteme avansate de asistență pentru șofer. Există un pilot automat definit ca asigurând un condus autonom de nivel 1. Acesta este capabil să păstreze distanța față de autovehiculul din față și să adapteze viteza în funcție de a acestuia. Dacă la activarea sistemului funcția stop&go detectează un alt vehicul în față, va reduce viteza până când calea va fi eliberată. În acel moment va accelera la limita de viteza programată de șofer. Sistemul este capabil să decelereze până la oprire și apoi să reia deplasarea, dacă durata de staționare nu depășește 30 de secunde. Funcția cruise control adaptiv - prin intermediul datelor culese prin radar, camera video față și datele din harta navigației - va adapta viteza în funcție de drum, curba sau intersecție de tip giratoriu, și limita de viteză, parcurgând în mod autonom aceste particularități ale drumului pe care se deplasează. Există un buton special pe volan care setează viteza la cea de pe semnul de circulație citit de camera video. Emergency lane keeping assist are pe lângă funcția de avertizare sonoră și vizuală și una de corectare a traiectoriei în funcție de traficul din spate, de cel din sens opus sau o potențială ieșire în decor. Sistemul full auto park vehiculul detectează locul de parcare liber și execută în mod automat manevra de parcare. Șoferul este responsabil să țină piciorul pe pedala de accelerație, eliberarea acesteia oprind efectuarea manevrei. Around view monitor 360° captează imagini de la patru camere și poate reconstitui o imagine 3D a mașinii avertizând și sonor cu privire la posibilele obstacole. Austral are și faruri matrix cu LED

Sistemul reglează în mod automat bătaia farurilor, în funcție de condițiile meteo și de trafic, pentru a evita reflexiile și a optimiza vizibilitatea pe timp de noapte. Se activează cu ajutorul unei camere video amplasate în partea superioară a parbrizului.

Multe ecrane

Interiorul lui Austral este dominat de 984 cm2 de ecrane HD. Există o tabletă multimedia de 9 inchi plasată pe consola centrală pe care este proiectat ecranul smartphone-ului prin Android auto, sistemul audio care poate reda stațiile radio sau muzica de pe telefon, dar și setări ale mașinii. De la culorile din habitaclu, la poziția scaunelor sau tipul de masaj în fotoliul șoferului. Sistemul de sunet este hi-fi Harman Kardon cu 12 difuzoare și o putere totală de 485 W. Poziția la volan este foarte comodă, înaltă, specifică SUV-ului. Scaunele se reglează electric, iar  poziția poate fi reținută de computerul de bord. La oprirea mașinii, scaunul se retrage, pentru ca pasagerii din față să poate ieși comod, la pornire manevra este inversă. Informațiile pentru șofer sunt proiectate pe un display de 12 inchi care își schimbă structura în funcție de modul setat de conducere, dar poate afișa și harta cu indicații de orientare de pe Google Maps sau Waze. Există un loc special pentru telefon pe cotieră care are și încărcare wireless, precum și 4 porturi USB-C, două în față, două pentru pasagerii din spate.

Austral este oferit în trei variante de motorizare, dar full-hibrid este doar cel de 200 de cai putere

-  8,4 secunde, sprintul până la 100 km/h

- 984 cm2 suprafață totală de afișare 

 - 575 dm3 volumul portbagajului 

Avantaje

- puternic

- poate rula electric

- emisii scăzute

Dezavantaje

- nu merge mult electric

- maneta schimbătorului de viteze

- masaj în scaun doar la șofer

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

×
Subiecte în articol: hibrid Renault austral