Cumpărătorii de autovehicule rulate din România au la dispoziţie primul instrument de verificare online a istoricului maşinilor - InspectorAuto.ro, doar pe baza numărului unic de identificare (VIN), a anunţat iniţiatorul proiectului, Mihai Cune, fondator şi director general al InspectorAuto.ro.
Prin acest serviciu persoanele interesate să achiziţioneze o maşină rulată pot vedea istoricul de daune al acesteia sau dacă a fost raportată ca furată în România şi alte şase ţări din Uniunea Europeană, prin simpla introducere a VIN, putând astfel să-şi dea seama dacă sunt pe cale să cumpere o maşină fără accident, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost daună totală.
'Cred în tranzacţii auto transparente şi îmi doresc să nu mai existe cumpărători păcăliţi. Experienţa de peste zece ani pe care o am în domeniul auto, în toate segmentele acestuia - de la maşinile din târgul auto de la Vitan şi până la soluţiile online de promovare şi tranzacţionare de la autovit.ro - mi-a arătat cât de slabă este în realitate piaţa autovehiculelor rulate de bună calitate şi cât de greu este de găsit un vânzător cinstit', a declarat Mihai Cune.
Verificarea prin intermediul InspectorAuto.ro a 100 de maşini, alese aleator, cumpărate noi din România şi scoase acum la vânzare, arată că 66% au avut cel puţin o daună, în condiţiile în care vânzătorul menţionează în anunţ că maşina este 'fără accident'.
De asemenea, verificarea prin intermediul InspectorAuto.ro a 100 de maşini rulate provenite din import, alese de asemenea aleator, arată că 4% au avut o daună majoră în ţara de provenienţă sau au fost chiar daună totală. Mai mult decât atât, 12% dintre ele au avut daune şi în România, după ce au fost importate. Şi în acest caz anunţurile conţin menţiunea 'fără accident'.
'Aceste date ne arată starea actuală a pieţei de maşini rulate din România. O piaţă netransparentă în care vânzătorii mint, iar cumpărătorii sunt păcăliţi', a spus Mihai Cune.
Pentru 10 euro (plus TVA) clienţii pot verifica VIN-ul maşinii pe care vor să o cumpere şi să vadă istoricul de daune al acesteia şi dacă maşina figurează ca furată, fiind astfel un cumpărător mult mai bine informat şi care, eventual, poate să-i pună vânzătorului mai multe întrebări în cunoştinţă de cauză.
Datele InspectorAuto.ro sunt preluate în principal din sistemul asigurărilor şi al reparatorilor auto, din ţări precum România, Germania, Franţa, Italia, Ungaria, Olanda, Polonia, Portugalia, Cehia - acestea fiind cele mai precise informaţii referitoare la avariile suferite de un autovehicul la un moment dat.
InspectorAuto.ro are deja acoperire pentru 80% dintre daunele RCA şi CASCO din România, precum şi aproximativ 50% acoperire pentru daunele totale petrecute în România. Procesul de actualizare a informaţiilor este continuu, până se va ajunge la o transparenţă totală a istoricului de daune.
'Ideea acestui instrument de verificare mi-a venit în urmă cu mai mulţi ani, fiind şi eu client de bună credinţă, păcălit, care a cumpărat o maşină rulată cândva. În ultimii ani am dat contur ideii şi acum am ieşit pe piaţă cu produsul InspectorAuto.ro', a declarat Mihai Cune.
'Un client de maşină rulată îşi face, de regulă, o listă scurtă cu 3-5 autovehicule pe care vrea să le vadă personal, să vorbească cu vânzătorii, să facă probă de drum, să simtă maşina. Acest proces necesită deplasare, timp şi bani, mai ales dacă maşinile vizate sunt mai departe de reşedinţa potenţialului cumpărător, eventual într-un alt oraş. Aici intervine InspectorAuto.ro, ca prim filtru pentru lista scurtă. În urma interogării VIN-ului în baza noastră de date, lista poate rămâne şi mai scurtă, astfel că acel cumpărător a economisit timp şi bani prin a renunţa să vadă nişte maşini despre care vânzătorul minte. Mai mult decât atât, informaţiile primite de la InspectorAuto.ro imediat, într-un raport PDF, îl determină pe cumpărător să analizeze situaţia la rece, mai degrabă raţional. În cazul în care ar merge personal să vadă maşina înainte să o verifice, factorul emoţional va fi mult mai puternic la vederea acesteia şi la cuvintele alese ale vânzătorului de rea-credinţă. Dacă maşina are un istoric fără daune prea mari, vânzătorul le recunoaşte şi povesteşte despre ele, iar maşina se prezintă bine, atunci cumpărătorul poate trece la următoarea etapă a achiziţiei, pusă la dispoziţie tot de InspectorAuto.ro: verificarea maşinii într-un service autorizat de marcă pentru ca mecanicii de acolo să certifice starea ei exactă la momentul vânzării', a explicat Mihai Cune.
InspectorAuto.ro nu îşi propune să înlocuiască verificările în service-uri specializate, chiar le recomandă, facilitând această verificare prin produsul dedicat 'verificare la service autorizat'. Aceste verificări în service nu pot însă să furnizeze informaţii precise despre trecutul maşinii, ci se referă mai degrabă la starea actuală.
Site-ul InspectorAuto.ro asigură interogarea VIN şi aflarea de informaţii despre istoricul de daune al autovehiculelor şi istoricul privind furtul, oferind totodată clienţilor posibilitatea să-şi comande online o verificare fizică, în service, la un dealer de marcă.